Bloggintresserade

söndag 13 maj 2007

Ropa, Vissla, Locka med mat

Det är så skönt att man får sova när man vill. Man kryper ner i sängen o riktigt intar den goaste goaste sov ställningen o ska sluta sina melerade....


Så ringer telefonen....  De är Nanna


- Jag får inte in katten


- ???? vaaa


- Jaaa jag får inte in han


- Vem


- Snobben


- Jahaa, men katterna va ju inne


- Jo men han gick ut


- ? gick ut ?


- Ja när vi öppnade dörren.


- Bra jobbat, har tjatat om att ni INTE ska läppa ut katterna på kvällen,, t om skrev en lapp att dom skulle vara inne.


- Jo men Frida skulle "putsa" av sin väska för den va lerig.


- Jaja då har du o göra ett par timmar


- Nä, men jag ser honom inte.


- Nä de är klart att du inte ser honom, han vill vara ute på nätterna. Ropa på honom så kanske han kommer..


- Snobben,,, näää han kommer inte.


- Ja men du får ropa lite, men se för fan till att inte Zimba sticker nu.


- Jaaaa


- Ropa igen   ( jag ligger i sängen o skrattar )


- Snobben, kom får du mat


- Vissla på honom så kommer han.


*vissel vissel*


- Jag ser honom


- Ja men ropa igen då


- Ziiiiimba,, nää Snobben


Jag skrattar det slutar med att jag får gå upp o ropa in honom.


Han kommer o jag säger till henne att stänga altan dörren o inte öppna den förrns i morgon...


Nu är katterna inne... Det är lite roligt att tetas med henne, jag hade ju självklart sett till att katten kommit in om han inte gjorde de nu.... Hon trodde att hon skulle få sitta uppe ett par timmar nu. Ja kanske hon tänker sig för nästa gång.... (not)


Nu hoppar jag tillbaka till sängen igen... Får se vem som ringer nästa gång hahahaha


 


Puss I Pannan

6 kommentarer:

  1. Ja ska fixa taggningen sen, kramkram o ha en fin söndag vännen:)

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000013 maj 2007 kl. 10:42

    liv att ha katt! Hoppas din värk ger sej så du kan sticka vidare...och skicka vidare.Hihi va ja vitsade till de?!
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  3. om att fel låt vann. Hoppas att du fick sova ordentligt sedan. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Oj hörde ni så vårdad jag va nu ;) Det är svårt med taggningen, hur länge kan det hålla på ? Ja det skulle vara roligt om jag kunde sticka, de kanske jag kan igen , nåndag.. O då skickar jag de även vidare ;) När jag väl somnade så sov jag gott. Hoppas att ni har haft en bra natt,,, ha en härlig dag allesammans kram kram

    SvaraRadera
  5. 000000000000000000013 maj 2007 kl. 14:55

    åxå en alldeles,alldeles,alldeles...underbar..dag! ;) kram kram ;)
    Ps/ Vart vill du sticka?Om du nu skulle sticka! Fniss

    SvaraRadera
  6. tänka hmm ??????? Kanske till Visings Ö,,, eller varför inte till Spanien,,, o dom goa spanjorerna ;) Ni följer väl med ?

    SvaraRadera