Bloggintresserade

onsdag 16 maj 2007

Mitt besök i dag

va lilla Tilda... Hon kom in med nybakade bullar, så vi åt dom o drack kaffe  =)


Vi satt o pratade, sen gick vi ut en sväng. Jag duschade, fixade till mig lite. Ringde F-kassan o dom ska skicka pensionärs intyget.


Innan jag åker till stan så kommer Nanna o ska städa, så jag hade så fint när jag kom hem


Åker i väg till A6, går o kikar på lite kläder. Lägger undan lite på Lindex, går vidare o kolla andra butiker.


Går till optikern för att kolla synen. Fick sätta mig i maskinen som mäter ögonen eller va den gör. I den andra jag satt i sa hon att det kommer att blåsa till i ögat lite så jag skulle vara beredd..


Jo tack, det blåste ganska mycket, jag blev så rädd så jag skrek högt  =)


Fick vänta en stund innan en ung tjej började undersökningen.


Det gick undan kan jag säga, fasen ögonen hann inte ställa om sig.


- Är det bättre, sämre eller ungefär lika ?


- Ehhh ta tillbaka en gång till. Bla bla bla


Så höll vi på länge. Hon hafsade på mig ufo brillorna , bytte glas, bytte till andra osv..


Men jag sa till henne att det känns inte bra, det känns ju som jag skelar eller som att de är nåt som drar i ögonen.  Det tyckte hon va konstigt.


Men hon fortsatte. Jag sa att jag ser inte alls bra.


Då säger hon att ja de va konstigt, jag förstår inte varför jag inte kan kolla synen på dig ?


Men herregud tänkte jag. Ska de vara så jäkla svårt ?


Jag ville att hon skulle göra ett nytt försök även att jag började få ont i skallen. Men hon sa till mig att jag får komma en annan dag, för hon hade inte nån mer tid för mig för nästa kund skulle komma.


???????????????????????????????????????????


Fick en ny tid av henne, ja hon hade satt upp sig själv , att hon skulle undersöka..


Aldrig... Jag sa till i kassan att jag ville ha nån annan. Då säger dom att ja hon är ju ny så det förstår jag.


Gick där i från o såg ut som en fågelholk....


Ringde hem till mamma o sa vad som hänt. Hon visste direkt vem som hade undersökt mig.


För hon hade haft samma, men hon hade missat rejält med mammas glasögon... Hon hade fått helt fel styrka , så hon fick hålla på fram o tillbaka.


Fy fasen, det ska alltid strula så fort jag ska göra nåt.


Tänk om det bara kunde flyta på nångång... Men då skulle de ju vara för enkelt.


Har varit både lessen o arg. Mest arg för att jag inte fann mig när hon sa att min tid hade gått ut.


Jag hittade i alla fall lite kläder, men inga sandaler. Ska prova kläderna lite hemma oxå o se om jag trivs i dom.


Hold on... Telefon........


Så ja, de va moster, jag ska vara kattvakt igen. De är lugnt, tycker bara att det är jobbigt i fall det skulle hända katten nåt när hon är ute.


F-n alltså, jag hinner ju inte få nya glasögon till jag ska till globen.


Usch va lessen jag är..


Men man kan ju inte vara glad varje dag eller ?


Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans...


Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. Läs min blogg. Visst e de tråkigt . Men du var glad att de inte hann blev färdiga o vart fel Mina kommer att kosta 6300 med rabattJag gråter, hela semester är planerad på min uteplatsen 25 kvm i sommar/blessing natti

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000017 maj 2007 kl. 11:45

    man ska inte gråta över spilld mjölk,fniss,eller nåt..ha de gott ändå tänk positivt! Puss i din panna./K

    SvaraRadera