Bloggintresserade

torsdag 24 maj 2007

Äntligen

Har jag provat ut glasögon. Optikern frågade hur jag hade sett med mina glasögon ?


- Jo tack väldigt dåligt...


O det förstod han... Jag provade ut två bågar ,,, ena paret ska vara vanliga brillisar, dom andra ska jag ha som solbrillor  =)


Fixade även med linser, så dom fick jag med mig hem, ja inte alla, men så det räcker ett tag. Får väl resten när jag hämtar mina glasögon...


Inga roliga pengar, men ett nödvändigt ont.


Medans jag kollade synen så gick mamma runt med Teddy i stan, hon berättade när vi var klara att hon hade varit inne i kyrkan o tänt ett ljus till Lena, o oss barn/barnbarn.... Så jag gick oxå in o tände ett.. Jag tycker att det är mysigt att tända ett ljus så.


Ska ringa till Lena sen o höra hur hon mår.


 


Oj oj vad ovant det är med linser, har inte haft de på säkert 2 år. Nu ska jag o lilleman ut o pinka lite =)


Hoppas att ni haft en härlig dag...


Jo visst ja... I dag har jag åkt på bron inne i stan yeehhaaaa....


Snacka om att känna sig som en bonnapiga hehe..


 


Puss I Pannan

3 kommentarer:

  1. det känns alltid lite ovant. Linser har jag aldrig haft. Jag förstår inte varför vi inte kan få lite bidrag på inköp av sådant. Det är ju en viss form av handikapp. Hörapparat går det visst att få hjälp med. Men så är det. Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera
  2. linser till min dotter förra månaden, hon bara älskar dom...och hon är bara 12 år...men va hon gillar dom ;) Ha det gott,kram

    SvaraRadera
  3. glasögon o linser tar ett tag att vänja sig vid.. Det är skönt med linser, men nästan lika skönt med glasögon det är inte lika pilligt =) Några bidrag på linser får man inte för de räknas som en skönhets grej... O till glasögon, ja då får man väl gå till soc... O där får man väl ändå ingen hjälp... Men det skulle finnas så man kunde få lite bidrag till sånt.. Nu vet jag inte vad jag svamlar om, så nu säger jag natt natt.... =) kramelikram på er..

    SvaraRadera