Bloggintresserade

fredag 27 mars 2009

SNÄLL - KAMPANJ

 


Kom på att jag läste om att expressen startar en kampanj. Det är klart att goda gärningar smittar.  


SNÄLL KAMPANJ GODA GÄRNINGAR SMITTAR 


Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att vara snäll mot andra ?


Eller att uppskatta andra för den man är.


Man kan ställa upp o hjälpa dom som behöver hjälp, det kan vara vad som helst. Som tex ....


* Att lyssna på någon.


* Att finnas för den som behöver.


* Att hålla om o ge tröst på alla sätt o vis.


* Man kan behöva komma ut, det finns så många som inte kommer utanför sitt hem pga många olika anledningar.


* Kanske hjälpa någon som behöver hjälp att baka, städa, handla, klippa gräsmattan, skotta snö mm.


* Köra någon till läkaren.


* Barnvakt är väldigt uppskattat av många.


* Det kan vara att man vattnar grannens blommor, när dom åker på semester mm.


* Att läsa för någon som inte ser så bra.


* Att lämna ifrån sig parkeringslappen om det finns tid kvar.


* Att visa respekt för alla.


* Att le , tänk vad roligt det är när man får ett leende från någon.


* Va glad för andra.


* Ge komplimanger , o inte bara kasta skit.


Ja jag kommer inte ihåg nåt mer just nu, men det finns så mycket mer.


Om man själv gör en god gärning SKA man INTE göra den för att man måste få tillbaka.


När jag hade handlat en gång så va de en man som stod bakom mig i kön o han hande knappt något i sin korg så jag sa att han gärna får gå före mig. Men han envisades med att han hade ingen brådska. Han gav sig till slut o sa


- Jag hoppas att jag kan hjälpa dig någon dag.


Men jag sa att du behöver inte hjälpa mig, utan det kan vara så att det finns andra som behöver få hjälp.


Men han tyckte att de va mig han skulle hjälpa bara för att de va jag som hade hjälpt honom osv.


T.o.m dom enkla sakerna betyder så mycket.


Så ställ upp för varandra o va snälla, ge en kram o ett leende. Säg gärna att du tycker om någon det gör så gott i hjärtat. 


 



 


Har suttit o tittat på Lets dance alla har ju varit jättebra.


Det är så jämt mellan Laila o Magnus enligt expressen.


När Maguns dansade beauty and the beast grät jag. O likadant när Laila hade sin showdans. Det va helt otroligt vackert.


Tänk vad man måste våga släppa taget o kunna lita på sin partner på det sättet. Vilken sammanhållning dom har fått. Dom verkar ju ha stöttat varandra oxo utan att det har blivit sura miner. Sånt gillar jag.


Måste ju bara lägga in den här låten. Har ni lyssnat ordentligt på texten ? Om inte, gör de !


Med detta avslutar jag för kvällen.


God natt o sov gott


Puss I Pannan


 


" target="_blank">,


 


Ett stort GRATTIS till MAGNUS som VANN.


ÄVEN GRATTIS TILL ALLA ANDRA SOM TÄVLADE

2 kommentarer:

  1. jag höll tummarna på att Magnus skulle vinna ..jippi jippi..men Laila var bra hon me... tjusigt nummer !
    Ha de så gott å sussa nu Kram Lianne

    SvaraRadera
  2. Tycker även att ALLA bloggare skulle vara det också.. MEN det finns ju minst ett undantag här.... usch usch. Önskar jag kunde kika lite på Lets Dance. Vi har nyligen haft finalen på Dancing on Ice här.... Sköt om Dig & sov gott.... Kram

    SvaraRadera