Bloggintresserade

tisdag 31 mars 2009

Krigarprinsessan har somnat in







 



 


              


 


Nu är kampen över för Sabina. Hon har fått somna in. Sabina har kämpat mot cancern i många år. Hon fick cancer i november 2006.


Hon har delat med sig av sin vardag, familj, vänner samt sjukdomen. Sabina är verkligen älskad av så många.


Jag har aldrig sett något liknade i en blogg, det har alltid varit positiva kommentarer om att hon är en kämpe.


Nu när jag läste hennes blogg som är skriven av hennes familj är det 991 kommentarer.


Cancern är en hemsk sjukdom allra helst när den drabbar barn o unga. Hon blev inte gammal. Nu är 2 söta flickor utan sin mamma, usch det gör så ont i mig.


Sabina lider inte mer, så för henne va detta skönt.


Jag tog mig friheten att "printa" en bild från  Sabinas Blogg           


Sov gott Sabina.


 


                         


 Tänder ett ljus för dig, ett ljus som visar dig vägen


 


En natt hade en man en dröm. Han drömde att
han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han
att många gånger under sin levnads vandring fanns
det bara ett par fotspår. Han märkte också att
detta inträffade under hans mest ensamma
och svåra perioder av sitt liv.

Han frågade Gud om detta, "Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,
att du lämnade mig när jag behövde dig mest."

Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.


   

4 kommentarer:

  1. och tårarna föll idag när jag läste att hennes kamp var över. Livet är så skört och så oförutsägbart, jag tänder ett ljus för Sabina och hennes familj ikväll... Kram M

    SvaraRadera
  2. jag inte följt sabina... Men den där cancern är en hemsk sjukdom.... Speciellt när den tar ungas liv som har hela livet framför sig ....krammm

    SvaraRadera
  3. Usch, ja de är hemskt. Tänk hennes två flickor, vad känner inte dom ? Allt är så orättvist. Sitter oxo här o gråter, jag brukar inte gå in till Sabinas blogg förrns senare o jag vet inte varför jag gick in dit tidigare idag ? Tänder ljus jag oxo. Usch, de är hemskt. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen, jag har inte följt hennes blogg jättelänge, men jag har läst den o det är en plåga att läsa allt hon har gått igenom. Men på något sätt så har hon öppnat ögonen på så många via hennes blogg. Ja cancern är hemsk. Sabina lider inte mer, men det gör hennes nära o kära.. Kram kram

    SvaraRadera