Bloggintresserade

tisdag 31 mars 2009

Humör o väder = hand i hand

 


Ja de kan man lugnt påstå att de har gjort idag. De va solsken när jag gick ut första gången. De va härligt vi gick rundan om hembygdsgården.


Sen åkte vi till apoteket för läkaren skulle skriva ut sovapiller åt mig förra tisdagen. Ja antingen skulle läkaren eller sköterskan höra av sig OM jag inte skulle få något recept.


Men att skriva ut propavan för 10 nätter som ett uttag är meningslöst, men så har hon gjort 2 eller 3 ggr o jag vet inte varför.


Jag skojade till de lite med Gunilla o sa att jag skulle plocka ut lite gott o blandat, hon började bocka i ett par recept men sa aldrig propavanen.


Stopp ,,, du har glömt ett recept, men hon sa att de fanns inga fler.


Då hade INTE läkaren skrivit nåt. VARFÖR ???? Jag fick gå in till VC o jag kände hur tårarna brände i ögonen, dom va inte långt borta. Kom ihåg att detta händer mig väldigt ofta. O då menar jag väldigt ofta.


För att få prata med en sköterska ska man säga till dom i kassan, sitta ner o snällt vänta. Men det gjorde inte jag. Jag knackade på o gick in. Jag fick behärska mig för att inte börja gråta.


Men jag blev arg, sur, elak, en riktig kärring. Jag sa som de va, o till svar fick jag att nä men vi ringer aldrig upp.


Jag förklarade att detta händer väldigt ofta så jag har för vana att verkligen ta reda på saker o ting så de inte ska bli fel.


Hon va lite dryg, så jag fräste till på henne o sa att detta är fan inte klokt. Jämt, jämt ska de vara så här, jag orkar inte mer. Vad håller ni på med ?


Ska ni få göra precis vad ni vill ?


Säger läkaren att jag ska göra en sak så MÅSTE jag göra de. Men när ni ger löften så är de skit samma om ni håller de eller inte.


Ja, jag va inte snäll, så jag reste på mig o slet upp dörren o sa till henne att nu skiter jag i detta, kuratorn kan du avboka den 3;e för jag tänker inte gå dit. Jag skiter i allt nu.


Ja men du kan få en telefon tid till läkaren.


VAAAAAAAA... Nää du jag vill inte prata med henne, jag vill inte ha med henne att göra.


Så hon märkte att jag blev lessen o ändrade sättet mot mig. Där får jag sitta o förklara att jag INTE MISSBRUKAR min medicin. O OM det nu skulle vara så, så får jag ju skylla mig själv för då har jag ju inte så det räcker till nästa gång.


Hon ringde upp apoteket för att kolla i alla fall. Hon sa nåt om den 13;e mars.


Jag avbröt henne när hon satt i telefonen o sa till henne att dom har jag hämtat ut. Det va efter om jag fick ringa igen. Dom räckte bara i 10 nätter !!!!!


Ska jag behöva hålla på så här ?


Det fanns inget i datorn som antydde på att jag hade ringt o pratat med dom 2 ggr. Eller att sköterskan skulle prata med läkaren om detta. Hmmm nu kom jag t.o.m på att hon skrev ju samtidigt som vi pratade för jag fick förklara för henne, jaja jag kan inte komma ihåg allt när jag är där.


Det slutade med att jag fick gå därifrån utan recept. I morgon får JAG ringa till VC för att se OM jag får några sovapiller eller inte.


Jag gick in till apoteket o hämtade ut mina andra mediciner som stod klara o Gunilla fick oxo höra lite gråtskvätt från mig. Vilken tur att Rohde va med o körde , för jag "bröt" ihop o började gråta i bilen, jag kände hur jag började skaka i hela kroppen, fick ont i skallen. ( jisses rohde jag skulle ju ta ut pengar till treo )


Man är inte värd ett dugg när man är hemma o är sjuk. Vissa tror visst att man kan behandla oss som skit.


Mellan gråthulkningarna sa jag till Rohde att det skulle vara så mycket lättare att få jobba för de är inte lätt att vara hemma o vara sjuk.


O man vågar inte bli för sjuk för då kan man bli bortsorterad i posten. Inte bra alls.


Jag är bara ett nummer i deras ögon. Trampa, stampa, glöm o göm högen hamnar man i.


Det är så man önskar att dom får känna på hur man har de. Som det är nu så har jag inte ett fungerande hem, ja det skulle behöva anpassas till MIG, men det är sånt man får kosta på själv.


Jag har så ont nu så jag kan knappt stå rakt upp o ner.O nu har jag suttit så nu måste jag resa på mig.


Jag va glad innan o solen sken.


När jag blev arg, lessen, besviken så började de regna.


Men även att de började dugga lite så gick vi en liten liten runda till med hundarna o tack vare Rohde så blev de ett gott skratt o de behövdes.


Jo, jag sa till Rohde innan att jag blir bara elakare o elakare, men jag orkar inte vara snäll när de hugger från alla håll o kanter.


Hoppas ni har haft en bra dag.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar