Bloggintresserade

lördag 28 mars 2009

Hej på er alla!!!

Vad kul att jag får gästblogga hos dig farmor@nneli!
För er som inte vet vem jag är så kommer en kort presentation här:

Jag är en stockholmstjej som har fått chansen att bo utomlands. Började så smått med London för 3 år sedan. Det kändes lagom långt bort och inte alltför annorlunda. Jag fick snabbt 2 roliga jobb som jag fortfarande saknar.

Hösten 2007 fick min man en jobbförfrågan om att bo i Kina 1 år. Det var ett erbjudande vi absolut inte kunde tacka nej till. Jag är evigt tacksam för året i Kina. Herregud, vad vi har det bra i Sverige! Fick jag tillfälle skulle jag inte tacka nej till att bo där igen. Längtar ofta efter Kina och har många fina vänner där. En dag i maj förra året "hittade" jag en liten hundvalp på gatan...Efter ett veterinärbesök fick hon följa med hem. Något annat roligt som hände i Kina var att vi kom till skott och gifte oss!

När tjänstgöringsperioden började lida mot sitt slut fick min man en förfrågan om att flytta till New York. Tja, varför inte?! Jag fixade med alla papper och intyg till vovven och vi flyttade till New York. Det var väldigt smidigt och ingen karantän behövdes.

Nu har vi bott i New York i ett halvår och trivs egentligen väldigt bra om det inte hade varit för att det är lite för kallt och lite för dyrt här...

Jag är väldigt glad att få tala om den goda nyheten här på Farmor@nnelis blogg
att vi kommer att flytta till Kalifornien inom kort!!! Vi båda älskar Los Angeles och ser väldigt mycket fram mot nästa kapitel i vårat liv. Hoppas ni oxå följer med på vår resa!

Tack igen Anneli!
Pussar och kramar
din vän Lena


5 kommentarer:

  1. nu får jag nya ställen att läsa regelbundet om... L.A. lovely jubely place.. Lördags kramar från ett blåsigt & kyligt London

    SvaraRadera
  2. ...det låter spännande.

    SvaraRadera
  3. tänkte va fan e jag på Lenas sida det låter ju som henne :-) haha Kram kram

    SvaraRadera
  4. jag och min dotter RaraSarah ett tag oxå! Det är kul att kunna gästblogga! Kram till vem av er nu som läser, jag vet ju att ni kan läsa båda, hihihi......Kramgäddan

    SvaraRadera
  5. Ha en fin dag o må gott!

    SvaraRadera