Bloggintresserade

onsdag 18 mars 2009

URINVÄGSINFEKTION KAN BLI DIN DÖD !!!

 


Härom dan kom ambulansen till "våran" gård. Den stannade i huset jämte det jag bor i. Inga blåljus eller nåt sånt så jag tänkte inte mer på de, även att man blir nyfiken, ja man undrar ju självklart så att det inte är nåt allvarligt.


För en stund sen fick jag veta att en kvinna hade gått med urinvägsinfektion länge, jag vet inte riktigt hur det låg till om hon visste om de eller inte. Men hon dog i alla fall av detta, det blev blodförgiftning.


Det är hemskt. Här kan vi gå med en infektion utan att känna av de. Vad jag vet så har jag inte haft de. Tur är de väl ändå att man går ofta till läkaren för värken för man tar ju prover titt som tätt, även urinprov, hmm de har jag inte tagit på ganska länge. Kanske ska be om ett nästa gång.


Kom nyss hem från VC, har varit hos distr.sköterskan. Hon va jättegullig. Vi skulle prata om min vikt, visst jag gör vad som helst för att få lite ny information. Det va jag som pratade o förklarade hela tiden, hon höll med mig o avslutade med att, ja jag kan inte göra nåt mer för dig. Du vet ju redan detta, så jag förstår inte varför du skulle komma hit. Nä de förstår inte jag heller, men har läkaren sagt de så har dom. Lika bra att lyda.


Blev inget klokare på detta så jag får ge mig den på att lägga på ett kol nu. Skärpa till mig helt enkelt.


När jag kom innanför dörren innan så hörde jag någon som pratade i MIN lgh ? Ok ? Vem ? Hur ? Fattade inget. Jag smög in lite sen förstod jag att de va teven som hade hoppat igång. Nog för att jag besökare här ibland som busa med mig, men de va de inte nu. Det va grabbsen som skulle byta elmätare osv, så dom stängde av strömmen utan att jag visste om de när jag satt o skrev förra inlägget o de bara försvann jag trodde inte att det skulle publiceras men det gjorde de. Därför tänkte ju inte jag på att när strömmen kom tillbaka att teven hoppat igång. Jaja så är de.


Teddy har varit hos Rohde, jag väntar på att vi ska gå ut på en liten promenix. Ja den lär inte bli så lång för jag har så ont i högersidan. Haaaaaaaaa, ovanligt va ?


Idag är det härligt ute, visst blåser de men de är ändå vår i luften. Det är flera blommor som börjar knoppa sig nu. Så nu snart får kameran börja jobba igen, som jag längtar.


Är det något bra på teven ikväll ?


 


Vårt bröllop i era händer Missade jag , så de kan jag se på. Annars va de inget speciellt.


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan


Favorit i repris


 


" target="_blank">, 

13 kommentarer:

  1. säger natti är dötrött

    SvaraRadera
  2. Vad otäckt med dödsfallet, fy. Jag har haft urinvägsinfektion vid ett tillfälle och det var vid en graviditet, fast jag märkte inget utan det sågs på urinprovet. Ha en härlig kväll, kram

    SvaraRadera
  3. Jag kollade klippet på den lille, så söt. Det ser ut som om han ligger och filosoferar:) Kram

    SvaraRadera
  4. föregående talare !!! Go natt Fammoo ! // Mormor

    SvaraRadera
  5. uj! O sorglig historia med damen, att hon inte märkte något? men äldre personer kanske ja inte vet jag! ujuj! sov gott anneli! Kraam zzzzzzzz

    SvaraRadera
  6. ju helt underbar..., natti, natti & kramar från London

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du får sova gott. Dröm sött kram kram

    SvaraRadera
  8. Ja visst är det otäckt. O allra helst att man kan gå med det utan att känna av de. Så det är ju tur att dom kollar proverna ofta när man är gravid. Det känns så lustigt att hon inte finns kvar pga en sån idiotisk struntsak. Jag såg henne häromdan o nu är hon puts väck. Visst är han söt lille mannen. Men han har söta föräldrar att brås på. Han är nog allt en liten filosof =) Dröm sött kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej mormor,,, allt bra ? Sussa gott, ja de gör du säkert nu. Ska jag oxo göra... Kram kram

    SvaraRadera
  10. =) Han är sockersöt, honungssöt... Ja de är allt sorgligt. Läskigt att de kan gå så. O det är ju även unga som kan ha de utan att märka något. Det är inte alls som får ont av de. Usch o fy. Sussa gott kramelikram

    SvaraRadera
  11. =) Ja han är underbar. Nina visade att han kunde sitta själv en liten stund, han är så duktig. Sweet Dreams kram kram

    SvaraRadera
  12. Det kan vara farligt med UVI. Går man runt med det för länge så kan det gå upp i njurarna. Och jag antar att personen som dog var gammal. För en UVI är nog svårt att missa. Det gör såå ont!!

    SvaraRadera
  13. man reagerar alltid när man ser di där ambulanserna. Får rysningar. Tur att du avslutade bloggen med gullefjunet, så man bidde glad, för det blir man av småfolket. Och gratis är det också =D

    SvaraRadera