Bloggintresserade

torsdag 5 mars 2009

MIN GLÄDJE - NI MÅSTE BARA SE DETTA !!!

 


Tänk att man kan bli glad på många olika sätt. Ja nu svänger kärringa tänker ni, inatt va de andra tankar.


Ja de var de o dom finns fortfarande där. Men det finns sånt som kan tränga igenom dom jobbiga tankarna o det är just de jag menar.


Jag ÄR glad för mycket. Som tex min familj , det är ingen hemlighet.


Min hund som älskar mig även att jag skäller på honom.


Det är små saker som jag har som gör mig glad, det kan räcka med att jag sitter här med en mugg kaffe o läser hos er.


Jag fick "sverige häftet" idag, ja skratta ni de får ni göra. Men jag letar alltid efter fujis reklam där man kan skicka in o framkalla 100 bilder för bara fraktavg. VAAA är inte de nåt så säg ?  Har inte hunnit titta i den än =)


För ett tag sen så skickade jag ett vykort till en av bloggarna här inne som inte mådde så bra. Jag kände mig lite dum att fråga efter adressen. Jag fick ju fråga hennes man o jag visste inte hur han skulle reagera. Tänk om han trodde att jag va en "stalker" eller nåt sånt. Men båda dessa människor är så mysiga så jag tycker om dom fast jag inte känner dom.


För en stund sen såg jag att hon hade lagt ut kortet på sin blogg o hon va glad att hon hade fått de.


Ja sedär,,, då blir jag ju jätteglad för att jag kunde glädja henne. De känns underbart.


Är du nyfiken på vem det är så kan jag säga att de är en hemlis hahahaha.... Nää skojar. KOLLA HÄR !


Jag blev glad för att hon blev glad, jag gjorde något för henne det är en glädje.


En annan glädje är när man själv har någon som tänker på en. En som alltid har varit ärlig, öppen, o rak. En som har skrivit tröstande ord, ja inte för att pluttinutta med mig utan för att jag ska kunna se saker o ting på andra sätt än bara mitt sätt. Det har hjälpt flera gånger. Han är omtänksam utan att "kräva" något av mig. Utan att ha snuskiga tankar eller att skriva snusk.


För ett tag sen så skrev han att han önskade mig minimal myalgi o jag kände att de är ju så jag vill att andra ska kunna se på min värk oxo, jo jag vet att det låter dumt. Men jag kan inte säga att jag önskar mig en värkfri dag då skulle jag gå under för jag vet att nästa dag kommer allt tillbaka istället. Så jag har dom sista åren bara önskat mig just att kunna få känna mig något bättre, men inte kommit på hur jag ska säga de .


MEN de gjorde den här personen. Minimal Myalgi tack.


Idag har han gjort något som fick mig att börja gråta, glädjetårar. Mina tankar gick bara åt ett håll när klockan va 16;00. Jag visste först inte om han hade kommit iväg för han har inte mått bra själv, sen har det varit storm där. Eftersom jag har legat i sängen hela eftermiddagen så har jag heller inte klarat av att gå upp o läsa , men jag kände något, jag kan inte säga vad det va. Bara de att min känsla gjorde mig varm o glad.


Nu när jag tittade in för en stund sen så såg jag att han hade kommit iväg.


En underbar människa som jag inte har känt länge har gjort något för mig. Just en sån här sak vet jag inte om nån annan har gjort just för mig, förutom nu , i dag.


Detta är något jag kan spara o plocka fram när jag behöver. Det är en otrolig känsla.


Tack min vän. Titta in HÄR FÖR ATT SE  vad något fint.


Alltså glädje på olika sätt.


Jag blev glad för att jag kunde glädja någon annan.


Jag blev glad för att någon annan tänkte på mig o gjorde mig glad.


Jag kan bara säga HÄRLIGT


Ha en fin kväll.


Puss I Pannan

10 kommentarer:

  1. så gulligt! Jag har redan läst förut. Sarah sitter här med mig nu också! Puss o kram Gäddan ♥

    SvaraRadera
  2. Jaa visst är det gulligt, jag blir så glad. Det behövdes från båda hållen =) Hälsa Sarah, hoppas hon mår bra. Krama om varandra från mig ♥

    SvaraRadera
  3. detta med att tända ljus var INTE min likör för endel år sedan , men en kompis till mig, kristen assyrier var på besök och skulle på pina döden besöka en kyrka på påskdagen eller vad det var. Jag visade honom denna klenod och det var han som gick bort till ljusbordet. Det finns två sorter. Levande , som jag tände idag, och elljus. Där kan man läga på pengar för antal ljus. Han klippte till så hela bordet stog i brann.
    -Men så många har du väl inte att hälsa till???? Sa jag.
    -Vi är stor släkt!! Det var väl 100 ljus...
    Sedan så tänkte jag på detta och ibland så går jag innom och sitter lite i stillheten i bänkraden, tänder lite, och det känns bra att skicken några hälsningar på detta sättet.
    Nu vet ni historien och jag är lika glad som er för att jag fick hälsa.... Ni är fina töser....HK o kram ///Kai.

    SvaraRadera
  4. Finns de så man kan tända elljus ? De har jag aldrig sett. Jag började tända ljus då min vän Lena va sjuk. Jag tror att det kostar en tia, sen är det bara att ta ett ljus som ligger framme där. ( vilken tur att jag inte har så stor familj ) Jag har tänt några stycken dom sista åren. Innan dess har jag inte gjort de. Det känns bra att göra de. Jag läste nyss det jag skrev till Lena o hennes barn då hon dog. Det va hemskt....... http://blogg.expressen.se/illena/entry.jsp?messid=255520..... Vissa människor försvinner aldrig även att dom inte finns kvar här på jorden. Att skänka en tanke / tända ett ljus , det kan jag även göra här i min ensamhet. Tack du goa vän. HK en längre stund

    SvaraRadera
  5. läsa vänliga omtänksamma inlägg från trevliga bloggare... Ha en bra fortsättning på kvällen.. London kramsiar

    SvaraRadera
  6. I kyrkan finns detta elljusbordet där man stoppar på pengar. 5 ljus för en euro typ. Dess mera man lägger på ju flera lampor tänds. Men ditt idag var röd hållare med värmeljustyp som man tänder med tändssticka.. Men det är ju ljusbord framför varje
    sektion med enorma utsmyckningar av Maria och jesusbarnet..En sektion är ju på fotot med alla ljusen tända framför där jag tände en radda för dom andra.....
    Jag fastnade oxå för detta ritualet och håller med. Det känns bra att stanna upp lite. Men denna kyrkan är ju enormt vacker.
    Jag brukar att visa den om jag får besök eller om jag träffar folk. Turister.
    God natt på dig vännen. Dagen var till stor del din och min....
    HK-extra. Kai////

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det roligt att både vara med om att någon är snäll o go men även att man får läsa sånt hos andra bloggare, det är ofta mycke bråk annars o sånt kan vi vara utan. Sitter o skriver med en hand nu, Teddy ligger o snuttar på den andra. Han är lite mammig , men det är så mysigt. Sov gott när det blir dags. Kram kram

    SvaraRadera
  8. Jo tack jag såg mitt ljus. Har sett bilderna på din blogg o även när du skickade dom. Jag har sparat dom. Tog även en print av det du skrev på din blogg till mig. Jag älskade kyrkan den va så vacker. Jag tänkte att jag skulle åka runt en dag till olika kyrkor för att fota lite, men jag vet inte om dom är öppna ? Men det går ju att kolla upp. Jag har lite kyrkbilder oxo, jag vet inte om jag har dom på bildbloggen här, men dom finns nog kvar på min fotosida OM den inte har tagits bort. Om du vill se dom kan jag skicka dom i ett mail till dig. Ja dom är ju inte dom bästa, men dom duger... Jag ska strax oxo lägga mig o hoppas på att få sova lite... Sov gott. O jag tackar ännu en gång för att du gjorde min dag varm o underbar. HK Klem =)

    SvaraRadera
  9. underbart när man kan få glädja andra, behöver inte vara så mycket. Ett litet ord en kram eller som du gjorde här skicka ett vykort. Tyvärr ser man mer och mer sällan av brev i våra brevlådor allt sker elektroniskt idag. Vilket är synd... Ha nu en fin dag...Kram...

    SvaraRadera
  10. Att läsa. Vilka fina människor det finns!!! :-D Du är väl värd all uppskattning!!!!! Hoppas du får en underbar dag nu. Kraaam

    SvaraRadera