Bloggintresserade

torsdag 12 mars 2009

SVÅRT ATT FÅ TUMMEN UR ?

 


Att det ska behöva vara så svårt att ta tag i sitt liv. Jag vet ju hur jag vill ha de. Vad jag vill få ut av de, ja tror jag i alla fall ?


Jag längtar nu efter lite varmare väder, att snön ska smälta så jag kan gå ut på längre promenader.


Att gå ner i vikt. Jag kunde ju sluta röka 03, visst va de svårt o jättejobbigt men jag mådde inte bra när jag rökte. Så jag bestämde mig för att sluta.


Jag mår inte bra av att vara tjock, men varför kan jag inte bara bestämma mig, som jag gjorde med ciggen ?


De är farligt att vara tjock oxo.


Jag vet vad man ska äta, o jag vet vad jag gör för fel. Men de finns ingen spärr som säger NEJ nu är de bra !!!


Jag skulle vilja kunna påverka så jag kunde tjäna lite pengar, sjukpensionen är inget att hurra över, fast jag är glad att jag har den möjligheten när jag inte klarar av att jobba.


När jag inte kan sova så ligger jag o tänker på vad det är för liv jag lever.


Lever ?  Jag bara finns ju här, sen är de inget mer.


Jag har min ständiga värk, jag kan inte sova o de är jättejobbigt att gå o vara trött.


Jag behöver oxo få sova flera timmar i sträck, men de kan jag inte.


I vilken ände ska jag börja ?


JO med vikten. Går jag ner i vikt så orkar jag mer, o förhoppningsvis kanske värken blir något bättre.


Blir den inte de så känner jag att de inte spelar så stor roll, för jag är så van vid den.


Går jag ner i vikt, så orkar jag mer, o då kanske jag kan sova bättre ?


MEN VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN ÄR DE SVÅRT ATT FÅ TUMMEN UR ?


Redan nu är jag jättetrött o till kvällen hinner jag bli övertrött då är de oxo svårt att komma till ro o sova..


Nä de måste till en ändring nu.


Det är flera saker som jag skulle vilja kunna påverka, men tyvärr går de inte så jag får väl ta smällen som vanligt. O även när de gäller de så borde jag vara van. Det är de enda jag känner till.


Jag börjar t.o.m bli trött på mig själv o mitt gnällande, men det måste ur mig. Jag måste få bli av med allt de onda o negativa.


Jag måste inse att det är som det är, fast de inte är lätt. Jag trodde att allt skulle se annorlunda ut med mitt liv nu. Att ställa om sig är svårt. Men jag måste helt enkelt.


Ska vila ögonen en liten stund innan jag går ut med Teddy. Det börjar bli kallt ute, jag trodde att de skulle vända innan för solen sken o de va riktigt mysigt. Fåglarna kvittrar i alla fall..


Ha en bra dag.


Puss I Pannan


 

1 kommentar:

  1. Idag kunde jag motstå ciggen vilket jag är jättestolt över... Vikten hmmm den är jobbig för mat måste vi ha... Men jag leta efterrätter och hitta ett par godingar som innehöll få kalorier som kan hjälpa till och sänka godis suget....

    Tröstkram till dig....

    SvaraRadera