Bloggintresserade

torsdag 26 mars 2009

NYTT MAIL TILL EXPRESSEN

 


Nu har jag skickat ytterligare ett mail till expressen ang bloggarna här. Jag vet inte hur många jag har skickat men man får inga svar, så nu gjorde jag ett nytt försök igen.


OM det är någon som vill veta vad jag skrev nu så ska jag lägga ut de, men det är som förra gången, bara de att jag la till några punkter  =)


 


 


Hej, jag har länge försökt att komma i kontakt med den ansvarige för bloggarna. Jag

hoppas att jag har fått adressen till rätt person/personer nu.

Jag har lite frågor o funderingar när det gäller bloggarna o jag hoppas

att ni kan hjälpa till.  

 

 

Så här kommer det lite från mig;

 

 

Trackback - Hur fungerar det ? Det finns ingen förklaring, ja inte så man förstår.

Jag tror att jag såg i någons blogg om detta med trackback men jag blev inte klokare

för de.

 

Blogglänkar - pinga bloggen vilket är nytt. Jag skrev om klimatet, länkade till den url;en o pingade.

Men man får inte upp att det är pingat eller om man har gjort rätt eller fel. Får man

ingen information om att "pingen" har nått fram ?

 


 


 

Kommentarer - Man får så många gulliga kommentarer som man inte

vill missa. Skulle man inte kunna förenkla vad det gäller kommentarerna 

lite så det är lättare att hålla reda på ?

 

Som t e x.

 

Man får ett meddelande, PM skickat till sig när någon har skrivit en kommentar.

I PM;et står det att Du har fått en ny kommentar i ditt blogginlägg klimatmanifestationen Earth Hour. 

Genom att klicka på "länken" kan du se vad det står osv.

Jag vet att flera håller med mig om detta bland bloggarna.

 

 

Bloggarna uppdateras inte som dom ska.

 

Gamla bloggar - Gamla bloggar ligger även som hetaste bloggarna - Rensa ut alla gamla bloggar som

inte har skrivit nåt på länge. När man slumpar runt så kommer man oftast till bloggar från 06, vilket är lite tråkigt

för det är inte skrivit något sen dess.

 


Bilder till bloggen tar väldigt lång tid att bli godkända, vissa blir de inte alls även

att dom håller på reglerna. 

 

Bildbloggen händer det väldigt ofta att man får ett mail där det står att bilden

har blivit borttagen för att den bryter mot era regler. Jag fick ett antal såna

mail till mig igår när jag hade lagt upp mina bilder på bla molnen.

Varför blir det så här ? Detta är inte första gången.

 

http://blogg.expressen.se/illenas-kort/  Finns inget opassande här.

 

Medlem - Man kan inte längre se vilka medlemmar som är online. O det är inte alltid man kan söka

dom heller. Så själva medlems "sidan" finns inte kvar.

 

Icke medlemmar - Gör så dom kan kommentera utan att behöva vara medlem. Det har

blivit fler som tycker att det är pest att man ska behöva bli medlem för att kunna skriva nåt.

Vi har ju ändå funktions "knappen" plocka bort kommentarer.

 

Expressens medlemmar fanns innan, vad hände med den ?

 

Blogg sidorna är väldigt sega, det är svårt att gå runt o

titta in till sina bloggvänner . Varför är det så ?

 

Blogga hos oss. Ett tag fanns det så man kunde få lite hjälp av Carnhede, men

jag har mailat ett X-antal gånger utan att få svar. När det är något man undrar över eller

om det är något som krånglar så sitter man där o har ingen att vända sig till mer än till

sina bloggvänner. Det är ju inte alltid att vi kan reda ut saker o ting, men vi gör

så gott vi kan.

Jag har flera gånger skickat detta mailet till dom adresserna jag har kommit över men inte

fått svar. I det här mailet har jag lagt till lite nya frågor .

 

Vid frågor kunde det vara bra att ha någon man kan vända sig till när det blir problem

eller om har frågor. Bloggen på expressen är ju faktiskt en stor del av Internet tidningen.

Det borde väl finnas någon ni kan ha. Eller varför inte gå ut till era bloggare o fråga om

dom har ett intresse för sånt här ?

 

Ja detta va "lite" av mina funderingar o frågor. Jag hoppas att jag får

svar den här gången på ett eller annat sätt.

 

Hälsningar

 

Anneli

 


 

6 kommentarer:

  1. att du/vi får ett svar,,, hmmmm, - inte troligt,,;-( Får med. från expressen att; nu har vi plockat bort ditt inlägg eller ditt svar,,?? - Varför,,, jo dem håller inte reglerna,,,????? va, va jag är inte otrevlig,, (hoppas) jag iaf. - Det skall bli intressant att få se om du får något vett ur "blaskan" - keep on, alla tummar är hållna.. Kramis / fräsan

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu att Expressen hör av sig, det är skamligt av dem att bry sig så LITE om en så STOR grupp = sina trogna bloggare! Det är tur vi har varann...;-)

    SvaraRadera
  3. Välkommen! Expressen.se har närmare 2 miljoner besökare i veckan och är därför ett effektivt skyltfönster mot webbvärlden.

    Succé! Vill du reagera, fundera eller bara skriva av dig? Du är inte ensam. Tusentals likasinnade bloggar just nu på Expressen.se - och antalet bloggare ökar i succéfart.

    Busenkelt! Så det är bara att sätta igång. Att börja blogga är enkelt och givetvis helt gratis!

    SvaraRadera
  4. Ovanstående är ett citat från Expressens egen reklam. Dom vet tydligen om att trycket är högt, men gör inget åt det. Finns ingen support eller forum. Busenkelt? Nja. Inga förbättringar i sikte iaf. Bra du skrev detta Anneli, tyvärr tror jag inte dom bryr sig............KramGäddan

    SvaraRadera
  5. Jo då vi får hoppas på svar. Jag ger mig inte i första taget, sen om det blir nån ändring de vet jag inte =) Jag är ganska envis av mig.. Ibland kan de vara bra som tur är. Just nu håller jag på att få förklarat för mig ang bilderna, varför dom plockas bort. Jag har inte riktigt fattat än, men så fort jag har gjort de så kommer de en förklaring här hahaha.. Ja just de, jag glömde ju att ta med det om att texten plockas bort för de kan inte vara desamma som med bilderna med tanke på att ibland ser dom bilderna som hieroglyfer o inget annat. Hold on ska skicka ett nytt mail. Sådär ja, nu är det skickat oxo. Så vi får se vad det blir för svar från dom som har hand om mailet med "bildfrågan/texten".. Ja jag tycker att det är nonchalant att inte bry sig mer, för som dom själva skriver så är det så lätt att blogga , att komma igång. Att det är gratis är toppen, men dom borde inte försumma bloggarna som dom gör. Finns just nu ingen att vända sig till vad jag vet. Innan va de Carnhede. Jag ringde t.o.m upp henne för jag fick inga svar på mailen. Sen när jag hade pratat med henne så mailade vi några gånger om det va nåt. Men sen har jag inte fått några svar. Hur som helst så har bloggen blivit stor på expressen så nåt borde dom lyssna på o ta till sig. Som sagt, får jag inget svar, skriver jag igen / ringer. Har gjort de förr o jag höll på tills jag kom fram till dom. Ja de är tur att vi håller ihop o hjälper varandra. Det är precis så de ska vara. Hepp. Lär nog inte få nåt svar nu =) Nattiskramar till er o pussen ♥

    SvaraRadera
  6. jag får svar på något sätt, är det något mer jag ska fråga om ? Glömde säga att de va den 5;e dec förra året som jag skickade samma mail som nu, jag har bara ändrat lite på den.....

    SvaraRadera