Bloggintresserade

måndag 9 mars 2009

HAR INGEN RUBRIK IDAG

 


Jahaa då har jag tittat på familjen Annorlunda o Spårlöst. Det slutade ju bra ialla fall, jag skriver inte om de i fall de är nån som inte har sett de än.


Jag har lite svårt för familjen annorlunda, speciellt den ena familjen hon som är konstnär o har en sambo som verkar hur mesig som helst. Ja han är säkert jättesnäll, men vad har hon honom till ?


De enda han gör är att gå runt o kånka på ett barn lite halvdant. Det är bara hon som gäller hela tiden.


Vet dom inte vad en borste är för nåt ? Dom enda som är vårdade är hennes tonåringar, dom har ju vett att kamma sig även om de står på 3kvart....


Men jag måste säga att hon är en rättvis mamma som försöker ge alla barn tid. Det märker man ju på tonåringarna att det är bra för dom kan prata med henne om allt, ja som dom säger.


Den andra familjen hon som va otrogen ,, dom som pratar bebis språk med både barnen o varandra gillar jag inte heller. Jag tycker inte om när dom äldre barnen får slita o dra ikring med sina småsyskon. Som när dom åkte iväg för att åka skidor.


Mamman sa att de va ingen semester utan bara miljöombyte. Visst någon semester va de inte. Inte för dom äldre barnen heller som fick ställa upp igen. Dom ska ju oxo få känna på att ha roligt. Då kan föräldrarna se till så att dom tar med ev sina föräldrar eller några av sina kompisar som hjälper dom istället för barnen. Man ska inte skaffa fler barn än vad man klarar av. Nu säger jag inte att barnen aldrig ska hjälpa till för de ska dom men inte på det sättet.


Den andra familjen som bara har 5 barn gillar jag mest. Man ser att dom försöker få vuxentid o hålla lågan brinnande. Barnen får vara med o känna sig delaktiga. Men jag tycker att dom borde släppa rädslan för att dom minska ska hälla maten på golvet o låta dom börja äta själva. Vad gör de om dom spiller eller kladda på sig själva ? Inget.. De finns tvål o vatten.


Förresten jag undrar om en av kvinnorna är med barn eller om de är "häng" mage efter alla barnen ? Dom med bebisspråket  =)  10 barn har jag för mig att dom har.


 


Tack för era goa kommentarer o gulliga mail. Det är ingen fara med mig, jag mår bara pyton =)


Allt som har hänt sista året hoppar på mig mer o mer. O det är väl nu som först det börjar gå upp för mig. Så ja,, jag har de jättejobbigt med att se framåt. Det är bara att ta en dag i taget så går de säkert bra.


Jag har nog bara en liten period, nu är jag nog längst ner o snart tittar jag upp igen.


Hoppas att ni mår bra o att ni har haft en härlig dag /kväll.


De va ju jättefint väder idag, vårväder. Eller va de igår,, ah jag vet inte. De va en massa fågelkvitter, mysigt värre...


Puss I Pannan

4 kommentarer:

  1. När det finns annat man kan göra..suck
    pöss i örat

    SvaraRadera
  2. jag hoppas Du känner Dig lite bättre nu... inte kul att ha värk Din stackare... sköt om Dig & natti,natti. Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja de är klart att de finns annat att göra, men de va ju bra program, eller sådär va de... Vi spelade ju o jag hade hjärnsläpp, fast de kan jag inte skylla på för de har jag jämt.. Nattis o pussen

    SvaraRadera
  4. Hej min vän, jo tack just nu känner jag mig bättre. Nä de kan bli lite för mycket ibland men det är tur att man kan ladda om batterierna. Hoppas du mår bra o får sova gott kram kram

    SvaraRadera