Bloggintresserade

söndag 15 mars 2009

DET BLEV EN MYSIG FÖDELSEDAG

 


Ja då har jag bara varit hemma en liten stund. Blev bjuden på födelsedags middag o fika hos Rohde o Iza.


Det va så gott, asch, de skulle jag ju tagit kort på, jaja de är lätt att vara efterklok.


De va fläskkotletter , grädde, creme fraiche med sambal olek , soja, ja de va nåt mer. Ovanpå kotletterna hade hon skivat tomater o lök , sen in i ugnen. Ris, sallad. De va jättesmaskigt.


Efter middagen så gick vi en runda, de va inte så långt men värken den är ju som en igel så det blir jobbigt för den skull.


Efter de så fick vi fika, kaffe o goda kakor. Ja nu åt jag bara av en kaka, men de va en riktig godisgottkaka.. O jag såg att den andra smakade gott oxo även att jag inte åt den. Det va en liten suprise middag som blev mysig. Fick ju paket oxo för nån dag sen , massvis med hundgodis, Teddy fyller den 20;e så de får bli ett litet kalas där oxo.


När jag satt hemma hos Rohde o pratade så ringde de, o de va till mig. När jag svarade så sjöng mamma o Tilda, då väntade hon hos mormor på att jag skulle komma hem. Hon hade gjort en sån fin glittermålning till mig. Fick blommor av syster yster med barn igår o tulpaner av mamma idag o pengar.


Jag vill egentligen inte fira min födelsedag, men det blev riktigt mysigt.


Jag har fått så många mail, jag har inte hunnit kolla alla än. Flera av er här inne har gratulerat.. Tusen tusen tack, jag är såååå glad för de. Ni är underbara.


Brrrrr, jag sitter o fryser, men det är bara för att jag är så trött.


Ska fixa med Rohdes bilder här o bränna dom åt henne.


Kikar in sen om en stund.


Hoppas att ni oxo har haft en bra dag.


Tack igen


Puss I Pannan 

10 kommentarer:

  1. Hipp Hipp Hurra på födelsedan....

    SvaraRadera
  2. Du såg ju hos mig....Kramgäddan

    SvaraRadera
  3. Men tyckte det bara var ett par dagar sedan det drog något förbi här som viskade något om vikten!!!
    Men herregud. År fyller man bara varje år så lite *gläfs gläfs* är väl inte lagstridigt!
    Uti hundrade år!!!!

    HK.....Kai///

    SvaraRadera
  4. ...för hjälpen med Mias (Engelska Villan) fotoblogg . Du är en pärla!!

    SvaraRadera
  5. Grattade dej inne på struten, men tittar in här för säkerhets skull! Skönt att du fått mat i dej, och glitterteckningar måste va nåt som är poppis, för Johanna gav mej en i går också. =D. Kramiz

    SvaraRadera
  6. Tackar tackar o nej inte missade du nåt =) kram på dig

    SvaraRadera
  7. Jaaaa tack jag såg hur fint du hade gjort... Jag blev jätteglad.. kram kram

    SvaraRadera
  8. jag tackar o niger. Vikt, hmmm har jag inget minne av haha. Gläfser tillbaka lite o hoppas att du mår bra HK länge för nu jädrans har jag ont.

    SvaraRadera
  9. Tack tack o vassego hahaha. Klurade hon ut de, annars får ni hojta till igen.. Ha de gott kram kram

    SvaraRadera
  10. Ja tack vännen, jag såg det oxo inne på struten. Glitterteckningar ska de vara nu, de är väldigt poppis. Kul att du oxo fick en haha.. Ha de gott vännen kram kram

    SvaraRadera