Bloggintresserade

onsdag 25 mars 2009

NÅGON HAR FINGRAT PÅ ???

Jahaa då va vi hemma. Vi har varit o gjort A6 osäker.. Rohdes kamera fick fnatt o gnällde om att man skulle torka av minneskortet ?


Men det funkade inte i alla fall så de blidde el giganten.


Tjejen Josefin bakom disken kollade minneskortet o de va de fingrat på. Ajsing bajsing de får man inte, men nu är det så att INGEN har fingrat på de heller. Ja nu är jag inte säker på hennes namn, Rohde hallå, jag har glömt hennes namn tror jag  =)


I alla fall så va hon jättegullig o hjälpsam o de kan man inte säga om alla. En del är så griniga, men jag fick ta kort o jag frågade om lov till att lägga in de på bloggen o de va inga problem alls.


De fick bli ett nytt minnes kort. Hua hua snacka om att de va dyrt. Rena rama rånet. Men jag har ju glömt vad det kostade oxo =)


 



Här säger hon att den här lilla pillemojjen ska man inte pilla på, så pillade hon på den själv. Nää hon satte in de nya =)


 



Här hälsar vi på mormor E, ja jag vet ju inte om jag får säga vad hon heter. Men jag kan ju tala om att de va så roligt att träffa henne, Rohdes mamma är de. Hon va så fin o hon bodde jättefint. O jag fick världens goaste kram av henne så jag fick en tår i ögat.. Hm min mormor lever ju tyvärr inte, hon dog när jag va liten så jag kommer inte ihåg henne, jag önskar att jag gjorde de för alla precis alla säger vilken underbar kvinna hon va. Jo de va de jag skulle komma till.. Undra om mormor E vill bli min mormor ?  Tror att jag ska fråga henne de fast hon har två barnbarn. En som går på två ben o en som går på fyra o är ganska luden =)



Här har vi en tjuv. Teddy har aldrig snott en hel godispåse. Joo nu ljuger jag. Nu kom jag ihåg att han snodde faktiskt en påse med småben som man kan köpa i olika färger när han va en liten valp. Ok tjuv två ggr gör inget =)


 



Han trodde väl att han skulle komma undan, men icke sa nicke. Här är bildbeviset  =)  Han sprang snabbt som ögat in till vardagsrummet o där ,,,,,,,,,


 



,,, la han ifrån sig påsen o tittade på mig. De va så jag nästan kunde höra hur han sa - ja men mamma de gjorde väl inte så mycket *blink* med dom söta ögonen.. Klart att de inte gjorde nåt. Han är missfärgad runt ögonen o munnen för att tårarna rinner o munnen slickar han sig om.


Sådär ja, nu har jag varit inne hos mamma o slingat henne oxo, så nu hoppas jag att det blir bra.


Nu blir de till att slöa lite o låta kroppen få slappna av. Jo visst ja, lilla Tilda har blivit sjuk igen. Feber o förkyld, ont i magen, skallen o hostar. Jag ringde o pratade med henne innan så vi skrattade lite o sa god natt.


Det säger jag till er oxo. Hoppas att ni har haft en bra dag, det har jag.


Rohde körde perfekt, jag behövde inte bromsa en endaste gång. Däremot när vi va nästan ända hemma så tyckte jag att hon va lite för nära min kant på vägen så jag drog snabbt åt mig mitt högerben så de inte skulle hamna i diket hahahaha.. Hon va inte nära kanten. Men det kändes nästan som att vägen svängde men det gjorde inte Rohde hahaha..


Nä sov gott - vakna torrt. Va rädda om er.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar