Bloggintresserade

lördag 7 mars 2009

De ringer !!!

 


- Ja hej jag heter *namn* o jag ringer från Bonniers bokklubb bla bla bla.


- Vad sa du ?


- Ja hej jag heter *namn* o jag ringer från Bonniers bokklubb bla bla bla.


Jag hörde henne första gången, jag ville bara höra om hon ändrade mening när hon sa det andra gången vilket hon inte gjorde.


- Du har svarat på en del frågor på internet


- Jasså har jag de ?!.


- Jaaaa o nu har JAG ett erbjudande till BARA dig som är jättebra.


- Jaha !


- Ja du får ALLT GRATIS. Det är 3 tidningar.


- Ok


Hon tystnar lite, jag vet inte om hon väntar på att jag ska säga nåt mer ?


- Ja det är bla PC-tidningen bla o bla ( jag kommer inte ihåg mer vilka tidningar hon sa )


- Ja men dom har jag redan haft.


- Jahaa ( hon låter väldigt förvånad ), men ska du inte ta dom igen ?


- Ehh NEJ.


- Ja men dom är ju gratis


- Ja


- Sen får du ett grillsätt oxo.


- Ok


- Ja ett grillsätt med 4 gafflar o en kniv helt gratis


- Nä jag vill inte ha de


- VA


- Nä


- Ja men det är ju gratis


- Jag har sånt. ( nä de har jag inte )


- Ja men vill du inte ha ett till, gratis ?


- NÄ.


- Varför ?


- För att jag VILL INTE.


- Ja då får jag tacka för mig


- Ja vassego hej ....


Alltså får dom inte lära sig hur man ska hantera "kunderna" när dom avviker från deras lilla "mall" ?


Det är ju helt otroligt, ingen personlighet alls o sen helt chockade bara för att jag inte vill ha något gratis......  Det finns INGET som är gratis. Frakten o sen tiden som man måste lägga ner för att säga upp skiten för att man inte vill fortsätta.


Det är så dåligt att dom inte är förberedda på att man faktiskt inte vill ha.


Asch jag glömde fråga vilken tidning hon har hahaha.


Ja så är de. Jisses va det snöar ute o jag ska snart ringa till Rohde för en liten promenad. Jag är så trött, ändå sov vi jättelänge.. Jag fick väcka Teddy klockan ett.


Ja han hade varit ute o kissat vid 6-7 tiden i morse så det går ingen nöd på honom. Lika bra att säga de så folk inte tror att jag inte kan sköta honom.


Men si de kan jag...


Har fått ett par " chockisar " idag så fort jag loggade in här. Jag vet inte vad det är som händer. Goa Lotten hade skrivit i sin blogg, ja ni kan läsa själva . Men jag ska lägga in det här oxo sen. 


Elof som pratar om dagens ros i JP till en viss Anneli G,,, men det finns ju många med det namnet ? O vad står de, varför ? Jag fattar inget. =)


O så va de kai som va gullig o tänkte på mig med att tända ett ljus... Förstå mig rätt jag är JÄTTEGLAD, men fattar noll, ja de är ju inget ovanligt hahaha.


Jahaa nu är det dags för Teddy att gå ut, snart gråter han högt hahaha ni skulle bara höra hur det låter.


Ut i snön, japp de snöar......... Ha en fortsatt bra dag för jag utgår ifrån att den är bra =)


Puss I Pannan


( har jag missat nåt, är det vänliga veckan eller ? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar