Bloggintresserade

tisdag 2 december 2008

SON-SVÄRDOTTER-BARNBARN-3 SYSKONBARN

Häromdan sa Tilda till mig att jag skulle stänga in mig i sovrummet o jag fick inte smygtitta. Mamma o Tilda kom in hit o jag hörde pyttelite att dom gjorde nåt inne i vardagsrummet. Men jag hörde inte vad dom gjorde. Sen ropade Tilda att jag fick ställa mig vid dörren o blunda för hon skulle leda ut mig till rummet. Jisses snacka om att jag blir yr när jag blundar o rör mig. Sagt o gjort, hon snurrade mig lite hit o lite dit, flytta lite bakåt sen åt sidan. Sen stod jag visst som hon ville ha mig =)


Nuuuuuu får du öppna dom.


Det tog nog en stund innan de kopplade, så jag va säkert tyst innan jag kände att munnen började röra på sig.


Kände tårarna bränna i ögonen o att de stramade åt i halsen. Den ungen hon gör mig ofta gråtig ja på ett positivt sätt.


Med lite tårar i ögonen så när man tittar på ljus ser de ibland ut som stjärnor som gnistrar. Så jag såg en liten mini julgran som Tilda hade klätt.


När hon o mamma hade varit på A6 så hade Tilda sett den o sagt att den skulle Anneli ha för hon har så jobbigt.


Då tänkte hon på mig att jag får så ont när jag håller på med allt. Den ungen är, ja det finns inte ord för hur omtänksam hon är mot mig. (inte bara mig)


Så nu har jag en julgran som är så fin.


Att jag inte har haft gran på ett par år har inte enbart berott på att det är jobbigt för mig att klä den osv. Utan jag har blivit så mäkta trött på allt som hör julen till. Det började när Marcus flyttade. Jag kände att jag inte va behövd, eller att jag inte hade nåt litet barn som uppskattade det jag gjorde. Jag kunde helt enkelt inte släppa dom åren som vi har haft när han va liten då tomten kom o han öppnade alla paketer.


Men nu är det oxo så att jag inte velat fira julen för det är bara för mycket av allt. Det är så mycket pengar i julhelgen så jag blir galen. Mamma har alltid varit (jag oxo när jag hade mer pengar) o kommer alltid att vara sån så hon köper för hur många tusen o åter tusen kronor. Det är inte roligt. Jag är inte otacksam på något sätt. För jag älskar att få ett litet paket.. Men det ska jobbas o slitas för att hon ska kunna skämma bort alla barnbarnen. Ja t om jag o syrran för för jättemycket.


Jag förstår mamma på ett sätt för jag är själv sån. Jag älskar att ge bort. Men iom att man inte kan tjäna extra pengar så tänker man om helt enkelt.


Ah skit samma.


Jag skulle ju bara tala om för hela världen att min goa Tilda är så snäll mot sin moster.... Ja då är jag moster..


Tänk vilken tur jag har.


Jag har min son svärdotter mitt barnbarn o syrrans 3 barn. Yes.....


 



 


Den här fick jag oxo, det lyser så fint, men jag ska skaffa en snygg vas eller nåt att ha de i.


1 kommentar:

  1. Va skönt att du blev lite ompysslad!! Så gulligt att hon tänkte på sin kära moster!! Du är betydelsefull, förstår jag... Kram Kram..

    SvaraRadera