Bloggintresserade

måndag 29 december 2008

Jag tycker INTE om nyår.

 


Jag försöker verkligen att se positivt o framåt. Att se bakåt är mycket lättare, men jag vill inte stå o stampa på samma ställe längre....


Varför är det svårt att ta sig vidare ?  Vad är det som stoppar ?  Gör jag de omedvetet ?


För jag vill ju inte må dåligt längre, jag orkar inte de. Jag orkar inte bära allt inom mig.


Det är inte roligt när man känner att man är en stor besvikelse. Vad jag än gör så blir det fel.


Gör jag inget rätt ?


Förr va jag den som va stark, jag va faktiskt en stark människa. Men med allt i bagaget så blir det tyngre o tyngre. Ja så hemska saker är de inte.


Men det rinner över för mig oxo nu.


Jag får dubbla budskap, varför är det så svårt att förstå om jag kanske inte hänger med , o att det blir fel ?


Men vem säger att det är fel ?


Inte jag !


Jag vill bara få vara mig själv, annars vore jag ju inte mitt Jag.


Det går inte att leva sitt liv för att det ska passa andra. Eller är jag helt omöjlig när det gäller de ?


Ja kanske de, men jag klarar inte av att göra de. Jag kan inte vara någon annan än den jag är.


Det börjar bli jobbigt att tassa på tå, vara tyst eller hålla med för husfridens skull.


Jag gör det gärna, men lyssna på mig. Va lyhörd o möt mig på halva vägen. För du ser inte när jag har gått min del av den vägen.


Jag vill inte ha det så här. Jag vill känna en trygghet o ett lugn som jag hade för längesen.


Jag vill känna mig behövd, älskad. Inte vara en besvikelse.


 


Jag tycker INTE om nyår ( jag saknar alltid marcus så fruktansvärt mycket den dan) . Alla säger att det nya året kommer att bli så bra...


Nä, i flera år har jag hört detta o det har inte blivit bättre. Bara sämre.


Nu gäller INTE detta min son o hans lilla söta familj ... NO NO...


Jag är så tacksam för att jag har dom, så det är inget snack om den saken.


Men nu sitter jag här o snart ska de ringas in ett nytt år. Vad kommer det året att föra med sig ?


Haaaaaaaaa. Det är skrattretande.


Ah nu ska jag dra nåt gammalt över mig för nu fryser jag. Teven ? Ja undra om det är nåt bra på den ?


 


 

4 kommentarer:

  1. Du ska inte vara någon annan än dej själv!Du är unik och ingen kopia...älskad är du, för den du är,av både Jesus och mej!
    Kraaaam! Jag skriver sen..ska sova först..// Mamsi

    SvaraRadera
  2. som Mamsi skriver! Du är unik! INGEN ska få förstöra och trampa på dina goda känslor och goda humör. Nä. Låt dig inte mås illa. Konstig svenska jag skrev.... Tillåt dig inte att nedslås, om jag så säger. Kramar om. Om och om igen. Inget koas här, inte.... hihi.... Gäddan!!!

    SvaraRadera
  3. ...annars skulle du va skådespelerska hihi. Man skall aldrig bära en massa inom sig, då blir det bara gegga och man får ingen ordning på något! Nej ut med det..... Kram o godnatt/Kaisa.

    SvaraRadera
  4. in i ett nytt år,, känns för mej också lite trögt,,men jag tror det blir ett bra år.Med nya GLITTRANDE bilder för oss alla bloggers.
    önskar dej en fin helg.
    Bling15

    SvaraRadera