Bloggintresserade

tisdag 23 december 2008

NU SKA VI VARA, NU SKA VI VARA SNÄLLA

 


Tidigare idag ringde telefonen, jag såg vem det va så jag sa GOD JUL o trallade på . Det va min Janne som ringde. Han bor några mil härifrån, han är gift med världen goaste tjej o dom har två barn som jag tyvärr inte har träffat än.


Han frågade om det hade kommit nåt med posten ?


- Ja visst, tusen tack det va ett jättefint julkort på barnen.


- Ja tyckte du de ?


- Ja självklart, de va jättefint o jag blev så glad.


- Ja men har du inte fått nåt paket ?


- Va


- Ja vi skickade ett litet paket, ett större kuvert. Har du inte fått de ?


- Oh nej, det har jag tyvärr inte.


- Censur censur censur, att man kan aldrig lita på posten o jag tog dom vanliga frimärkena bla bla bla censur ..


Självklart börjar jag skratta åt honom för jag kan se honom framför mig hur han håller på hahaha..


- O jag som skickade de för att du skulle ha de ikväll.


- Ikväll ? Va då ?


- Ja på uppesittarkvällen. En bingolott. Jag tänkte att du skulle vinna lite, det behöver du.


- Ja men jisses, då ska du se att den kommer sen.


- Ja men du skulle ju haft den nu.


- Det är tanken som räknas det vet du. O när lotten kommer o jag vinner så delar vi lika.


- Nähä du, det behöver du bättre än mig.


- Nä du, vinner jag så delar vi.


Jag brukar säga till honom att jag älskar honom, han finns alltid där när jag behöver. Jag finns alltid för honom.


Tänk den dan dom gifte sig, jag va bjuden men kunde inte gå.


Det är ju några år sen nu o dom är fortfarande lyckliga. Jag hoppas att det håller livet ut för dom.


Tänk er att ha en sådan förstående fru som Janne har, ja dom båda är ju förstående. Men tänk er när dom hade gift sig, gått ur kyrkan, hoppat in i bilen som ska ta dom till festen.


Vem ringer inte då ?


Jo dom nygifta.. Dom ringer till mig o frågar hur jag mår. Då hade dom tänkt på mig att jag inte kunde komma, dom hade knappt hunnit gifta sig.


Så jag började gråta , jag blev så glad o sa till dom att dom inte skulle ägna tiden åt att ringa utan att börja sitt äktenskap.


Han sa nåt fint till mig då o det va att jag alltid finns med dom.


Det är en som jag älskar väldigt mycket. Ja man kan älska på många sätt.


Visst är det underbart att ha såna vänner. Dom är för livet.


 


Detta hände en gång till med en annan kompis som gifte sig, han ringde oxo mitt i festen hahaha... Dom är galna karlarna...


 


Fick tag på min kompis ikväll så jag pratade med henne en stund.


Sen kom grannen o fick sig ett gott skratt. Men det måste jag ta om en stund för nu väntar något annat =)


Puss I Pannan


 

1 kommentar: