Bloggintresserade

onsdag 3 december 2008

Mitt hjärta

 


Det börjar frysa på ute nu, så nu får vi allt akta oss. Läkaren skulle ju ringt i förrgår, sen skulle hon även ringt igår. Men det gjorde hon inte. O jag har varit så lessen.


Har haft svårt att sova för värken så i morse klockan 11 ringde telefonen o jag va helt groggy. Då va de läkaren. Jag hade bara sovit ett par timmar så jag va helt mör. O fattade först inget. Jag fick ställa mig upp för jag höll på att somna i luren. Inte bra.


Det ska tjatas fram o tillbaka om mina tabletter o det är jättejobbigt. Nu är det speciellt en tablett som hon inte velat skriva ut o det är stesolid. Jag vet att dom är beroendeframkallande. Ja säg nån medicin som inte är de ?


Men, jag behöver dom tabl. när jag får mina kramper o jag har haft dom länge. Så på den tiden borde hon räkna ut med lilltån att jag inte missbrukar dom.


Det har tagit mig sen i somras att få dom. O de är för jäkligt rent ut sagt. Jag har alltid råkat ut för såna här saker. Jag har nästan jämt fått höra av ssk;an när jag ringer att jag har tagit alldeles för många tabletter. Så hon plockar fram miniräknaren. Muttrar nåt, sen nästan viskar hon ,, du har visst tagit tabletterna som du ska.


Haaaaaaaaaaaaa där fick du. Har jag lust att säga. Men jag orkar inte mer. Det är en otäck känsla jag får så fort jag behöver nya mediciner. Bara för att det är så här.


Jag har aldrig missbrukat några tabletter eller nåt annat heller för den delen. Jag vill inte. O jag skulle inte våga. Jag har levt med en far som söp o de är tillräckligt.


Ja visst ja, hon frågade oxo om jag visste varför jag har kramper nu ?


Ehhhh, ja jag har inte haft nån chans att bryta den för jag har inte fått den medicinen.


Fel svar.


Ok,,, jo jag har mått dåligt sen i somras, o jag förklarade lite.


Det har blivit värre o värre, sen blir de ju mycket värre när man har kramp o inte kan bryta de, det blir en ond cirkel.


Så hon gav sig o jag skulle få tabletterna. Men hon sa även att jag ska kontakta en psykolog för att jag behöver de.


Nej - det gör jag inte. Jag mår bra...


- Men du sa nyss att du har haft de jobbigt länge.


- Jo de stämmer, det kanske kan vara nåt. Nåt måste hända för så här kan jag inte ha de.


Så jag sa att jag skulle ringa den här människan så får jag se hur de känns.


Åkte ner till apoteket o hämtade ut tabletterna. Bara vetskapen om att jag skulle få några gör så att det känns bättre. För då behöver jag inte oroa mig för att det ska sätta till rejält. Ja jag kan inte förklara.


Mamma kom in med en skink macka o tomtegröt, så nu ska jag äta lite. Det ska bli så gott.


 


Grattis igen älskade Marcus.


Tack för hälsningarna jag ska framföra dom till honom. Gulliga ni är...


Ha en fin kväll.


Puss I Pannan


 


Jaaa, jag har ju glömt att säga att jag fick svar på rtg av hjärtat. Det står att man ser normala fynd  ... Tackar jag för.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar