Bloggintresserade

onsdag 17 december 2008

Dröm Sött va de

 


inte innan. Se där, jag är så trött så jag vet inte vad jag skriver.


Vi var ute o gick innan, det va skönt . Jag piggnade till lite i huvet. Men nu är jag lika seg o trött igen.


Förresten innan när jag skulle ut så ville mamma ha några knäckemackor som jag skulle gå in med. Fixade till mig, plockade fram bajspåsar, lite hundgodis , kopplade Teddy, tog på mig utekläderna. Gäspade o gick ut.


Stackars Rohde  ( hahaha Rohde nu skrev jag äntligen rätt ) har fått gå sakta dom sista gångerna för jag har haft så ont. Idag va de inte lika illa, men jag tog mig runt i alla fall.


När jag kommer in så torkar jag av underredet på Teddy, sen har han agility inomhus. Han blir sån när han har badat eller varit smutsig, då rusar han runt o får fnatt.


Jag ser att jag har ett missat samtal, de är mamma så jag ringer upp.


- Tack för knäckebrödet !!!!!!!


- Ah men mamma, jag glömde de va ju inte meningen.


- Men jag sa ju till dig precis innan du gick ut ?!


- Ehh jo jag vet, jag glömde. Har du ätit klart eller ?


- Nä jag håller på.


- Ja men jag kommer in med några NU.


Sagt o gjort jag skyndade in till henne så hon fick lite mer att knapra på.  Hon hade gjort Janson så jag fick in en tallrik.


Jag sa förlåt till min lilla mamma att jag glömde, då säger hon;


- Vad tänker du med ?


- Jo, men jag vet ju !


- Jag förstår inte, det är dina mediciner som gör dig så här.


Suckar lite lätt.


Jag vet att jag är tankspridd, glömsk, har teflon i skallen o jag vill inte vara sån här.


Läkaren säger att det har med fibromyalgin att göra, har de inte de så ligger jag risigt till. Jag vill inte bli åderförkalkad vid 42 års ålder...


Nooo Way !!!


Oj vad törstig jag blev. Tur att de finns vatten i kranen...


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar