Bloggintresserade

fredag 5 december 2008

De är så gott o känna den näheten av ljummen bebis.

Vilken underbar eftermiddag jag har haft. Blev mötta av Katten fluffe som ska stryka runt benen på oss. Han är så kelen, fast han hoppar gärna på o tar en tugga. Mamma kom hem med lite revor på sig .. Inget allvarligt.


Nina o Liam va i vardagsrummet. Han hade fått en "plåt" till barnvagnen där det står hans namn o födelsedata. Skit tuff.. Jag såg såna när jag skulle köpa skötbordet, men jag visste inte om jag skulle köpa den. Men sen glömde jag bort de.


Dom bjöd på tacos o de va så gott. Det har jag inte ätit på många år. De är så jag går o är småsugen på det nu =)


Fluffe gömde sig i en papperskasse, den älskade han att leka med. Jag vet inte vad han väntar på där han sitter =)


 



 



 



Fluffe är en slapp, busig, virrig, knasig, mysig , kelig katt. Jag blev full i skratt när jag såg hur han hade lagt sig på kattmöbeln =)


 



Här sitter gammel mormor o "urrar" med MIN älskling hmm men snart va de min tur igen...


 



Lilla mannen följer med o är nyfiken, han tittar på allt. O jag kan inte låta bli honom. Jag lovar, han har världens goaste pussmun.


 



Här skrattar Liam o det missade gammel mormor för hon satt o tjatade om annat. Vilken otur att jag inte fick till ett bättre foto, men jag är glad att jag fick med det här.


 



Här sitter mamma o pappa. Jisses vilken son jag har, han är fullsketen av tattisar.. Ja jag får vara glad att han inte har en massa andra dumheter för sig.


 



Titta en sån kärlek dom har till sin son. Jag blir varm i hela kroppen när jag ser dom. För att inte tala om hur stolt jag är.


 



Här sitter Liam o pratar med mig. Han följer blicken när jag sitter o vinkar. Det är ett försekommet barnbarn jag har  =)


 



O nacken ska vi bara inte prata om så mysigt de är att snuffsa o pussa på. Han är som sammet när jag kelar med fingrarna. Örsnibbarna är så mjuka o goa. Jag älskar att pilla på dom.


 



Titta bara på den här lilla pussmunnen. Förstår ni att de inte går att låta bli den ?!.


Innan när jag bar honom så "gnodde" han in sitt ansikte i mitt. O det passade perfekt, jag gick o viskade o nynnade lite så han blev tyngre o tyngre sen sov han. De är så gott o känna den näheten av ljummen bebis.


Det är helt otroligt att jag får vara med om detta. Jag har verkligen fått komma in helt från första stund. Ja inte bara jag, men nu är det mig själv jag tänker på.


Det är så många farmödrar som inte får samma kontakt med sitt/sina barnbarn som mormödrar får.


Jag kan inte sluta le, jag ser Liam framför mig hur han härmar efter o hur han låter på ett eller annat sätt.


Hoppas att jag får ha honom snart igen. Det är den bästa medicinen sanna mina ord.


Om ni inte har fattat de är så kan jag säga att jag är världens lyckligaste farmor  =)


Puss I Pannan


 

3 kommentarer:

  1. Meningen o störa när du myser så.. Men jättefina bilder Anneli. En liten knubbis *S* Ha de gott!!!

    SvaraRadera
  2. HM..det låter som du ska äta på han:)
    Men visst är han go den lille mannen
    Men DU..jag är oxå världens lyckligaste farmor
    så dä så..kom inte å skryt om att du är den enda:)
    OK..du till en kille å ja till en tjej.
    Tillsammans blir vi bäst av alla:)
    Sov gott nu
    Kramar om
    å Pöss i örat

    SvaraRadera
  3. Jag haaaar fattat :) Hela bloggen lyser ju! Vilken mysbäbis! Kram från en som inte är farmor...än ;/ (undrar om ja nånsin blir...)

    SvaraRadera