Bloggintresserade

fredag 19 december 2008

Nordisk Premieförvaltning

 


Mitt i städningen innan så ringde mobilen.. Jag svarade som jag brukar göra med ;


- Japp


- Ja tjena de va bla bla bla bla från Nordisk Premieförvaltning, har du tid en stund ?


- De vet jag inte va då ?


- Jo vi undrar hur aktiv du är med ditt pensionssparande ?


- Ja va är de då ?


- Jo man kan ju se om sin pension, gör du de ?


- Näää.


- Eh , nähä . Har du planer på att bli "aktiv" ?


- Näääp.


- Nähäää så du vill bara ha 5000 i pension ?


- Japp jag vill väl de !!


Pang så slängde killen på luren, tyvärr innan jag hann göra de.


Vad jag skrattade... Egentligen skulle man ringa upp o be att få prata med chefen där o säga hur han bar sig åt.


Jag menar han ska ju inte bli sur om jag inte vill ha en högre pension ? Nä


O jag har sparande, men det behöver dom inte veta.


Ja, det va skönt att få skratta lite, nu sitter jag o gråter. Jag klarar inte av att städa eller göra nåt o jag blir så frustrerad...


Damma,,, hur jobbigt är det då ?  Det är jättejobbigt. O jag blir så arg, då kommer alla tankarna som man har kring värken, allt som är jobbigt, läkaren som man ska "fightas" med om mediciner osv osv. Jag vet att jag inte ska gnälla för de finns dom som har det värre. Men det gör inte mig gladare..........


När jag gick ut med Teddy så fick jag vända. Jag skulle ändå gå lilla rundan om kullen. Men jag kom bara till parkeringen sen fick jag stödja mig mot A-huset på vägen hem. Jag hade så ont så tårarna bara rann på mig. Teddy han är liten, med jisses vad det gör ont när han drar.. Så han fick snällt följa med in igen stackarn. Jag ska gå ut med honom sen.


Nu ska jag bara ur stolen o försöka komma isäng ... Måste passa på medans jag har tagit mina värktabletter.


Mamma fick hjälpa mig att ta av kopplet o torka av honom. När hon såg att jag hade ont o va lessen så blir de jättejobbigt för henne.


Hon visar de på ett ganska dumt sätt, men det gör hon bara för att "skydda" sig för att inte bli lessen. Ja jag kan inte förklara, men hon ser mig jämt ha värk så hon gick säkert in nu o blev lite lessen för att hon inte kan hjälpa mig. Då menar jag inte städningen o sånt.


Nää nu ska jag sluta tjata.


Puss I Pannan


 

4 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha, va underbart!!!!!!! Om du visste va många gånger man bara vill dra till med ngt, till de där jobbiga telefonmarodörerna. men tyvärr är jag lite sen av mig så det kommer alltid på efterkälken... :-/
    Hahahaha, å han la på åsså... fniss

    SvaraRadera
  2. var det inget fel på. Ha en skön helg och ta det lungt med värken. Bamsekram,

    SvaraRadera
  3. försäljare! Jag ger mig ALDRIG tid åt dom! kram

    SvaraRadera
  4. Varför tar du inte NIX telefoni..gratis..
    du slipper alla jobbiga rackare som stör en
    när man är som mest upptagen..
    Stackars dej..hoppas du får sova så värken släpper
    Tänk om man kunde kasta värken åt skogen..näe
    åt helvete menar ja..i skogen går ja ju själv ibland..:)
    Kram på dej
    Pöss på örat

    SvaraRadera