Bloggintresserade

tisdag 23 december 2008

SÅ SANT SOM DE ÄR SAGT !

 


Den late bär hellre ihjäl sig än att gå två ggr... Jaa de är så sant.


Varför lär jag mig inte o gå en gång extra ? JO för jag är LAT...


Därför får jag skylla mig själv när saker o ting händer. Matkassarna är för tunga, kassen går sönder lättare med allt slängande. Eller som nu. Ett glas mjölk med en assiett mackor över , o i den andra handen min citodon som löser upp sig o hundmaten i en skål över det glaset.


Vad händer ? JO maten åker i golvet o jag bli arg.


Jag såg redan från början vad som skulle hända =)


Men nu sitter jag säkert på kontorsstolen o den kan jag väl ändå inte trilla av ? hahaha.


I morgon firar Liam o många andra bebisar sin första jul. Det ska bli så roligt att få fira den med honom, ja det är ju även sonen, svärdottern, hennes mamma o pappa o de ska bli så roligt.


Men, jag har ju alltid firat julen med Sanna, Linus o Tilda o det kommer att bli ledsamt att inte göra den här julen. Det kommer att kännas tomt utan dom. Ja de blir nog första julen utan mamma oxo, men det känns inte lika jobbigt..


Fast barnen skulle nog komma ner en stund i eftermiddag, men jag vill spara deras julklapp tills jag kommer hem på kvällen. Så lite mys kanske de blir ändå idag.


Gissa vad jag ska göra nu ?


Jo lägga mig en stund. Sen blir de apoteket, o handla de sista..


Hahaha javisst ja, igår kväll när jag o Rohde va ute med hundarna så ville jag erkänna något för henne. Det gjorde jag bara för att jag skulle få skämmas lite. När vi va in till stan på ÖB så köpte vi lite julgodis, ja de är så gott så det smälter i munnen. Så jag sa till henne att mitt julgodis är slut. Jag hade INTE väntat mig det svaret jag fick. Jag trodde att hon skulle säga till mig att de va väldigt dumt gjort o att det skulle räcka länge.


Nä då, hon sa att hon oxo hade ätit upp sitt hahahaha.. Så vi gick en stund o hade dåligt samvete tillsammans, sen sa jag att jag hade god lust att åka in o köpa lite mer, men det tyckte hon absolut inte hahaha.. Men det va roligt.


Nu får ni ha en bra dag. Kör försiktigt, drick mycket vatten o ta några djupa andetag  =)


Puss I Pannan


 



 


ANNELI´S EGNA HOME MADE JULKALENDER =)


 


Kolla in min lilla tomte  =)


LIAM SOM TOMTE

3 kommentarer:

  1. önskar jag dig! Julkramar

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där precis. att man alltid ska bära ALLt på en gång...jag fick mig ett gott skratt.
    GOD JUL PÅ DIG

    SvaraRadera
  3. game over.............23 december 2008 kl. 13:38

    å önskar dig som nybliven farmor, en riktigt mysig jul med Liam en GOD JUL å ETTGOTT NYTT ÅR. Kramisarna till dig. Åsa

    SvaraRadera