Bloggintresserade

onsdag 24 december 2008

FAST INTE BLÖTSLEMMIG

Sådär ja, skinkan är färdig kokt den ska bara grillas lite. Klapparna är inslagna, mina kläder har jag hämtat in, plockat iordning lite. Varit upp till den andra grannen som jag vattnar blommorna hos på sommaren o gett henne en liten klapp (choklad kartong)


Har pratat med Nina, Marcus ( på jobbet ), Anita, Inkan. Försökte även få tag i min gamla faster, men hon har säkert tagit färdtjänst till Göteborg till den andra gamla fastern =)


Ringde ju oxo till kompis "S". Äntligen fick jag prata med henne en stund. Hon lät väldigt trött. Det har varit jobbigt för henne, hon låg inne nästan 3 veckor i linköping. Ett par tre dagar hade hon knappt nåt minne av, för hon fick feber o bara sov. Fick antibiotika o blev bättre. Kom hem, dan efter fick hon åka till akuten för hon fick feber igen o ännu en kur antibiotika. Än så länge verkar transplantationen ha gått bra, men dom kommer inte veta nåt förrns i Mars, ja omkring där. Stackarn att hon o hennes familj ska behöva vänta. Hon sa oxo att hon hade tappat allt hår nu o då började jag gråta, men jag tror inte att hon hörde de. Jag vill inte vara den "svaga", men jag det är tungt. Hon hade fått en peruk, dom får visst bara en/år. Det är dåligt. Jag vet inte vad dom kostar, men jag tycker nog att dom borde få fler, ja OM det skulle behövas.


Dom skulle fira julen själva, hennes mamma skulle visst bara lämna av julklapparna utanför dörren så hennes barn skulle få dom. Hon är så känslig nu så hon kan inte träffa någon.


Sen berättade hon att en gemensam vän , hennes pappa dog för ett par veckor sen i lungcancer. 


Alltså jag vet inte hur många nu som har dött i cancer den sista tiden ?


Varför ska de behöva vara så här ?


Snälla tänk på min vän, håll tummarna att allt kommer att gå bra. Jag hoppas innerligt att dom får en fin jul.


O här sitter jag o är lessen för att jag inte ska vara med syrrans barn i morgon. Men alltså valet är inte svårt, jag vill ju vara med min son o hans familj.


Men jag skrev på Sannas, Linus o Tildas klappar att jag älskar dom  =)


Det kan jag ju säga till Liam i morgon när jag pussar på honom =)


Ja just de,, grannen.. Ni skulle sett henne innan. Hon kom hit, Iza hade köpt en julklapp till mig. De är inte dåligt att en hund kan shoppa själv =) 


Teddy fick goa ben o sen va de ett rött paket till mig. Jag blir ju som ett barn själv. Jag började öppna paketet, tittade men såg inte så jag stoppade ner handen o jag lovar att den handen flög ur fortare än kvickt o jag skrek till. Jag blev skiträdd.. Det kändes nästan lite sådär slemmigt. Fast inte blötslemmig . Ja de va så läskigt så jag höll på att smälla av. Rohde fick sig ett gott skratt o jag började oxo skratta. Det tog en stund innan jag "vågade" öppna det helt.


Innan jag hade fått upp de, så sa jag ; är de en fisk ?


O hon sa nåt om vatten eller, ja jag kommer inte ihåg för jag kände fortfarande den där läskiga känslan.


Men det va små eller små va dom inte, det va söta gröna grodor som man ska ha i duschen för att inte slå pannan i golvet. Det va jättebra. O jag blev glad, för de va verkligen perfekt för mig för jag blir alltid yr när jag ska blunda o duscha. Blunda måste jag ju göra annars svider de i ögonen o de är minsann inget kul.


Så tusen tack för en toppen klapp. Ja för två toppen klappar.


Nu ska jag fixa de sista med skinkan. Plocka bort allt fett bläääh va det är äckligt. Jag hatar fettet. Allt ska bort innan jag grillar på den. Hoppas att den blir god nu , annars blir jag riktigt lessen.


Puss I Pannan


 


 


 


"slem" grodorna , visst är dom söta =)


 



 


Linus pussar lite på Liam, ja de är svårt att låta bli.


 



 


Linus är lika duktig som Liam till att gapa stort hahaha


 



 


Här är mamma Nina, Liam o Teddy. Det är kul att lägga ut bilder på henne oxo, men jag har inte så många ............. Än.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar