Bloggintresserade

måndag 2 februari 2009

Supportteknikern som fick nog!!

 


Följande samtal lär ha utspelat sig mellan en supporttekniker hos Wordperfect och en av företagets kunder.
- Ridge Halls datorassistans, hur kan jag hjälpa er?
- Jag har problem med Wordperfect.
- Vilken typ av problem.
- Jo, jag satt och skrev och plötsligt försvann alla ord.
- De försvann?
- Ja, de försvann.
- Hm, vad har du på skärmen just nu?
- Ingenting.
- Ingenting?
- Den är tom. Den tar inte emot någonting när jag skriver.
- Befinner du dig fortfarande i Wordperfect eller lämnade du programmet?
- Hur vet jag det?
- Kan du se e-promten på skärmen?
- Vad är en e-promt?
- Okej, strunta i det. Kan du flytta muspekaren på skärmen?
- Det finns ingen muspekare. Jag sa ju att den inte tar emot någonting jag skriver.
- Har din monitor en på-indikator?
- Vad är en monitor?
- Det är den där saken som ser ut som en Tv, den en liten lampa som talar om när den är på.
- Jag vet inte.
- Nähä, titta då på baksidan av monitorn och leta reda på stället där sladden för
strömförsörjningen går in, kan du det?
- Ja, jag tror det.
- Bra. Följ sladden till kontakten och berätta för mig om den är ansluten till vägguttaget.
- Ja, det är den.
- När du var bakom monitorn, såg du då om det var två kablar anslutna till baksida eller bara en?
- Nej.
- Får jag be dig titta där bakom igen och leta reda på den andra kabeln?
- Okej, här är den.
- Vill du vara snäll och följa den och tala om för mig om den sitter ordentligt ansluten till din dator.
- Jag når inte.
- Okej, kan du se om den är ansluten?
- Nej.
- Inte ens om du ställer dig på knä och lutar dig fram ordentligt?
- Att jag inte kan se beror inte på att jag har fel vinkel utan på att det är mörkt.
- Mörkt?
- Ja. Kontorsbelysningen är släkt och det enda ljus jag har är det som kommer in genom fönstret.
- Okej, ta och slå på kontorsbelysningen igen då.
- Jag kan inte.
- Inte? Varför då?
- Det är strömavbrott.
- Ström…. Strömavbrott? Aha, där har vi det. Har du fortfarande alla handböcker och lådorna
som din dator levererades i?
- Ja, jag har dom i garderoben.
- Bra. Gå och hämta dem, koppla ur daton och packa ihop den på samma sätt som den låg när
du fick den. Ta sedan med den tillbaka
till affären där du köpte den.
- Verkligen? Är det så illa?
- Ja, jag är rädd för det.
- Jaha, du har väl rätt. Vad ska jag säga till dem?
- Säg till dem att du är alldeles för dum för att ha en dator.


Hahaha denna gillar jag  =)


 

4 kommentarer:

  1. Det där kunde ju vara mig... fniss.... Kramisar från mig och all snö i London med omnejd... total kaos där ute tydligen.... Hmmm vilken knapp ska jag nu klicka på för att skicka kommentaren?????.... *L* .

    SvaraRadera
  2. Jag är mästare på att hitta "fel" som sen visar sig vara enklaste saken i världen att lösa... Eller vad sägs om att ringa IT-avdelningen på jobbet och reklamera mitt tangentbord eftersom siffrorna inte fungerade, och få till svar: Hört talas om num lock?

    SvaraRadera
  3. det finns så möcke......vågar inte ens visa mannen detta, han kan ju bli confused!Hoho! Härligt dikt! kram Gäddan!

    SvaraRadera
  4. ja men visst är den superbra... Den har jag skrattat till många gånger. Det finns en som detta verkligen stämmer in på o det är Anita kompis i Fjollträsk =) Hon är exakt likadan. De är bara de att hon har inte gått till butiken o lämnat tillbaka den även att jag har sagt till henne att hon ska göra de... Jag har fått mig många skratt med henne genom åren. Det är som jag alltid säger när hon frågar vad är detta ??? TRYCK INTE FÖR FASEN, du vet vad som händer o jag sitter utanför Jönköping o kan inte hjälpa dig. TRYCK INTE ........... =) Vad gjorde hon ? Jo hon tryckte... Ha de gott mina vänner kram kram

    SvaraRadera