Bloggintresserade

torsdag 5 februari 2009

God Morgon - Bakelse recept =)

Guten morgen alle so sammen =)


Si si, me habla espanol... Abrazos  =) det betyder kram =)


Njae, jag kan ju beställa jordgubbar o öl. Sen kanske jag kan beställa en sexig man om jag får igång flirt tekniken =)


Nä jag har inte vaknat riktigt än, men jag gör väl de snart hoppas jag.


Har försökt igen att få tag i VC... Dom ska ringa upp mig 14;20 piiip.


Får se OM dom ringer upp mig den här gången.


Kuratorn har jag inte heller fått tag i, så nu får ssk;an hjälpa mig med det.


Jag tänkte att jag skulle ringa till expressen sen. Ska bara sätta mig o skriva upp lite vad jag vill ha sagt *grrr*


Nää då, jag är inte grrr; ig alls.. Bara skojar =)


Det har ju hänt nåt här då...


Vad ?


Ja men det började snöa inatt, så nu ligger det lite kvar.. O när jag va ute med Teddy innan så höll jag på att slå ihjäl mig 7 ggr.


Nu ser man inte isgatan ,,, jag hatar när det är så . O grusa de har dom väl en 7 års plan innan dom kommer till skott.


Så idag blir de till att hålla sig nära hemmet, det är lättare att kravla sig hem om jag har drattat på ändan ......


 


Nu till min goda bakelse som  miss.helene veta hur man gör..


Det är inte svårt alls. Inte ens jag kunde misslyckas  =)


Jag hade frysta smördegsplattor


1 platta lägger man på bakplåtspapper


sen tog jag jordgubbar, skalade äpple o några russin o bara la på plattan.


Ugnen på 200* i ca 20 min .


Pudra på lite,,, lite vad heter de ?


Ahhh, jag trodde att jag skulle klara detta inlägget utan att tappa orden , men se de gick inte  =)


Det heter florsocker........


Till de hade jag bara lite turkisk yoghurt med lite citron droppar i. Men det kan man ta vad man vill ha. Det hade nog varit ganska gott med grädde till  =)


Lycka till o hoppas de smakar gott.


 


Va rädda om er när ni går ut så ni inte halkar.


Ha en härlig dag.


Puss I Pannan


 

8 kommentarer:

  1. game over.............5 februari 2009 kl. 13:22

    Nu e jag vaken igen. Glad att du fick dig ett gott skratt inatt, det fick jag oxå, men sen kom jag på den iden om att göra en förklarings sida, då man e nere å inte hajar så mycket, så beror det oftast på nånting, vilket gör det lättare för andra att förstå vad man menar. Ja jag vet att du förstår. Kramar om dig å hoppas att vi får en toppendag idag, trots att man vart vaken halva natten. Kramisar till dig. Åsa

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt gott ut det där.. Verkar enkelt att göra också, men jag får nöja mig med att titta på bilden, vill ju inte sabba dieten! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. med smördegspapper och allt, Men nu skulle man kanske inte gå på smördegspapprerna då. Ja ja tråkigt iaf när det är så halkigt ute. Halka lugnt Sa Enkelt

    SvaraRadera
  4. att jag ska fixa under helgen och nåde dig om jag misslyckas hahaha

    KRAM och TACKAR

    SvaraRadera
  5. Det va en bra ide att göra en förklarings sida. Så slipper man köra ihop allt på samma blogg. O det är lättare att kunna gå tillbaka till den o läsa igen. Hoppas att du har haft en bra dag. O att du får sova gott inatt. Många goa kramar till dig.

    SvaraRadera
  6. Ja det va jättegott. Farligt gott. Jag tror att jag gick upp 2 kilo bara jag tittade på den. Det är bra att du är hård när du kör en diet. Jag ska starta igång med GI igen, fullt ut. Det är inte roligt när man ska behöva kämpa jämt. Ha en trevlig helg. kram kram

    SvaraRadera
  7. Jo du, med smörpapper lever man farligt =) Nää papprena kan man ju lägga på plåten istället om man har nåt gott att skuffa in i ugnen... Det är jobbigt när det är halt ute. Det ska bli skönt när det blir barmark.. Ha de gott kram

    SvaraRadera
  8. Hahaha ja jag vill veta hur det gick... Jag lovar att om du misslyckas så får du komma hit så ska jag bjuda dig på såna... Men du kommer inte att misslyckas. Ha en trevlig helg o glöm inte att fota mästerverket o lägg ut de kram kram

    SvaraRadera