Bloggintresserade

torsdag 19 februari 2009

Jag o grannen ska busa =)

 


Idag när jag hade handlat lite på Ica så fick jag telefon från en som jag inte har pratat med på länge. De va jättekul så vi pratade en stund sen åkte jag hem.


Även att de va lite handlat så har jag svårt att bära in de från parkeringen. O idag tänkte jag att aaahhh jag tar allt på en gång.


För det är ju så att den late bär hellre ihjäl sig.


Jag går inåt i min egna lilla värld , ser inget hör inget förrns jag nästan krockar med den långa killen från hemtjänsten. Han såg att jag blev lite rädd.


Jag stönade till o satte ner kassen o sa ;


- Ahhh du är väl snäll o hjälper mig att bär in detta va ?


- Orkar du inte de ?


- Jo de hade jag gjort om jag inte hade den här förbaskade värken.


Jag tänkte att en stor fullvuxen karl kan jag väl få köra med lite, så han tog kassen o bar den ända in till hissen. Jag trodde nämligen att han skulle till en tanta här i huset, men det skulle han visst inte.


Så jag tackade för hemtjänsthjälpen för den här gången. Det gäller att va lite trevlig då kan man köra lite med dom  =)


När jag är på väg ner så kommer kommer killen som ska flytta in här, det blir roligt med lite yngre folk, inte för att det är fel på dom äldre no no... Dom är toppen här.


Sen när jag kommer in o har klätt av mig så kommer jag på att jag lämnade ju mobilen i bilen när jag hade pratat innan. Så jag gick ut när mamma skulle åka till jobbet innan o hämtade in den, då va jag så smart förstår ni att jag pinkade ju av Teddy så nu slipper jag gå lillerundan nu räcker det med en nattapink utanför.. De gäller ju att vara smart...


När vi kom in så gick jag in till tvättstugan för att kolla så att de va jag som tvättade i morgon. Jag gick o nynnade på en låt till Teddy så jag va i min egna värld igen. O blev rädd när det står 2 grannar där ute. Jag skriker o börjar veva med armarna o det gjorde kvinnan oxo hahahaha.. Mannen han tittade på mig som ja vet inte vad hahaha..


Blev stående där en stund, vi pratade om allt möjligt, dom är jätte trevliga. Sen frågade dom mig om de va jag som hade slängt in en maskin tvätt, men det va de inte.


Då är det någon som har varit lite fräck o slängt in en maskin mitt i deras tvätt tid.


Så gör man inte, utan om det är panik så kan man fråga den som har tiden om man kan få gå emellan.


Då började mannen skoja o säga till hans fru att jag sätter på maskinen igen så kan som stå här o vänta. O frun sa till honom att näää så där kan man inte göra o han o jag skrattade.


Jag sa till honom att du får allt säga till mig om du hittar på dumheter o bus, för de vill jag vara med på. Så vi lärde känna varandra lite bättre. Ja dom är ganska nya här oxo.


Så nu har jag min mobil här, Teddy är kissad.


Hmm jag är så törstig. Jag dricker bubbelvatten så det bubblar väl ut ur öronen snart  =)


Jag pratar lite med Tilda på msn nu. Frågar om hon har haft de bra i skolan osv. Sen frågade jag hur hon har de med pojkvännen.


- ja så där


- ok, har du pratat med han i fyran än ?


- nej


- vi kanske får lägga upp en liten plan så att du börjar göra de snart då eller vad tycker du ?


- ja


- ja de tycker jag


- mmmmmmmmmmm hihi


Ja de är minsann inte lätt med kärlek , det spelar ingen roll om man är barn eller äldre.


Det är ju på allvar för barnen oxo på deras lilla sätt.


Nä nu ska jag klunka vatten.


Vet inte om jag ska titta på Knutby ? Jag trodde att det började idag, men det är visst andra delen.


Jag känner att jag orkar inte bli arg pga en massa elakheter som finns överallt.


Ha en fin kväll.


Puss I Pannan

8 kommentarer:

  1. game over.............20 februari 2009 kl. 00:25

    Love you!!! Åsa

    SvaraRadera
  2. från Mia katt. Puss i pannan från oss.

    SvaraRadera
  3. Love you to you know... =)

    SvaraRadera
  4. Gnugg o puss tillbaka såklart.. Vad konstigt ditt inlägg fanns inte när jag skrev till Åsa här. Jag vet inte vad som händer, min blogg är jätteknasig.... Sussa gott kramelikram o puss i pannan

    SvaraRadera
  5. Kanonfina bilder igen... Kram på Dig..

    SvaraRadera
  6. alltför väl ihåg när vi bodde i lägenhet och det allt som oftast var någon som snöt tvätt tiden från en

    kram

    SvaraRadera
  7. Tack snälla du. Det är så roligt när ni tycker om mina bilder. Ska försöka se om jag kan sväva in till er idag o kommentera lite. kram kram o ha de bäst.

    SvaraRadera
  8. Det är inte roligt när dom gör så. Det hände oftare för några år sen, nu har jag inte varit med om de ja förutom härom dan då. Annars är funkar det bra här. Ha de gott kram kram

    SvaraRadera