Bloggintresserade

onsdag 11 februari 2009

SOV PÅ MIN ARM

Ensam ensamhet. Den här gången en bra ensamhet, fast det är tomt. Jag skulle gärna vrida tillbaka klockan idag så jag fick om hela dan igen.


Jag har fått så mycket kärlek i dag , o jag har gett precis lika mycket tillbaka om inte mer.


Den här lille mannen han har mitt hjärta, mitt hjärta tillhör honom.


Jag trodde inte att någon mer kunde ta det till sig. Men Liam har det o jag vet att den här gången behöver jag inte vara orolig för att det ska krossas eller stampas på.


Det är fantastiskt vilka känslor som spritter i kroppen när jag är med honom. Den här lilla lilla personen som börjar få sin personlighet, börja växa, visa vad han vill. Att en sådan liten kan göra sig förstådd ?!.


Jag gav honom lite vatten innan på en sked, o han smaskade i sig. Annars brukar dom tycka att vatten är blärk. Men Liam han snuttade i sig o va glad. Ja han har varit helt underbar.


Tilda va här inne en stund oxo. Passade på att ta några kort på dom. Det blev inte mer än dom som är här, för tiden räckte inte till. Det borde den ju gjort. Men vi har pratat, jollrat, sjungit, busat, dansat, skrattat, bitit o sugit på fammoos andra tumme, o attackerat fammoos haka o tuggat på den oxo.. Jag är lite röd o öm i tummen  =)


Va inne en stund hos gammelmormor oxo. Linus va där oxo. Så Liam fick vara hos honom en stund.


Jag märkte att han tykändes lite när min mamma hade honom i början. Han tittade efter mig , gissa om jag sträckte på mig o kände mig stolt....


Men sen skrattade han åt gammelmormor oxo, men han tröttnade så vi gick in hit.


Jag satte på Liams o min låt på datorn så satt jag o vaggade honom. Han låg på min arm. O den låten som är våran så sjunger dom sov på min arm.


Han låg o tittade på mig. Hans hand letade sig till mitt ansikte. Jag sjunger hela låten för honom ... O det är så mysigt för han vill ha sitt ansikte mot mitt.


Medans jag fortsatte sjunga så ser jag hur han somnar, o det va en sån otrolig känsla så tårarna trillade på mina kinder.


Jag kände att han blev tyngre o tyngre o han somnade så gott, lugna andetag, han låg o småsnuttade på tutten.


När han sen vaknade så va han en glad skit på en gång.


Ja, den här dagen va en underbar dag.


Fammoo älskar dig Liam


Puss I Pannan


 



Man tager vad man haver. Ett överkast fick bli ett spjälskydd, det gick bra sålänge.


 



Mina två älsklingar, det dröjer inte länge förrns han blir så tung då orkar inte Tilda hålla honom.



Ja, det är nästan samma kort här. Men det va dom som blev idag.


Tilda,,, moster älskar dig oxo.. Det vet du gullhöna..


 

1 kommentar:

  1. Säger godnatt åt dej
    För nu sover du gott
    inga mardrömmar inatt inte
    Pöss i örat
    Kram

    SvaraRadera