Bloggintresserade

fredag 13 februari 2009

PERSON A OCH PERSON B

 


Ja fredagen den 13;e har väl varit ganska snäll mot mig ändå. Däremot så har den ställt till de för någon som jag tycker mycket om.


A = personen jag tycker om


B = personen jag vill säga ett sanningens ord till


Jag förstår inte varför det är så svårt att kunna säga det man tycker o tänker till en person, när den här personen B ändå ser till så att A får reda på det på ett särskilt sätt ?


Varför inte stå för det man tycker o tala om det mellan 4 ögon ?


Eller varför överhuvudtaget lägga sig i hur andra gör, med vem eller vad ?


Vad finns det att reta upp sig på ? Jo ALLT. Jag tror att jag vet vem person B är. Jag är inte säker, men ja nästan.


A har alltid funnits där för alla, även för B, ja om inte ännu mer för B på olika sätt .. Men det är inte lätt heller att kunna hjälpa när man inte tar emot hjälpen .


Hur kan man anklaga någon för nåt som INTE stämmer ?


Beskylla A för allt möjligt. Inget av det stämmer. Allt är åt skogen galet.


Ska man kunna beskylla A för något så är det att A är en sann vän, hjälpsam, lyhörd, ger goda råd, har ett stort hjärta, listan kan göras lång. Ja detta är A skyldig till, men det är absolut inget negativt.


Hur kan man medvetet göra någon lessen bara för att B inte klarar av att leva sitt egna liv utan måste göra det genom A ?


B accepterar inte att A har ett liv o inte är beroende av någon, ja inte mer än någon annan.


När jag fick höra detta så gjorde det så ont i mig. Hur kan man bara med att bära sig åt som en barnrumpa ?


Dom känslorna jag fick va inte roliga, hur ska då inte A känna ?


Fy f-n rent ut sagt. Jag önskar att B kunde göra bort sig ,, då kan jag lova att B ska få veta vad B heter.


B har sketet i de blå skåpet !!!


Jag ville få ur mig detta, men det va inte lätt när jag inte kan säga så mycket.


Det är tydligt att avundsjukan kan göra vad som helst. Hur kan man bli en sådan elak människa pga avundsjuka ?


Varför kan man inte glädjas åt andra när det går bra för dom. Jag mår ju inte bra om mina vänner mår dåligt. Mår dom bramår jag bra.


Nää, det straffar sig i längden för den som missunnar andra lycka.


 


( detta gäller ingen bloggare )


 


 

1 kommentar:

  1. första gången denna evt. B är i farten. Helsjukt... Fattar helt enkelt inte varför.... GROLL GROLL.... & Happy Valentine's day. PoK från London

    SvaraRadera