Bloggintresserade

fredag 2 januari 2009

Lyhörd - förståelse !





 
Andra dagen på det nya året har börjat ganska smärtfritt.

Ja värken den är jag inte fri från, men allt annat känns något lättare.

Så det är bara att hålla tummarna att det ska hålla i sig nu.

Visst lite motgångar dör man inte av, men lite medgångar skadar

inte heller  =)

 

Tusen tack för alla goa kommetarer. Jag har varit in o läst dom

flera gånger, då har det oxo varit lite lättare. Men jag har tyvärr inte

orkat att skriva tillbaka. Men det kommer vartefter.

 

Det är helt otroligt vilka vänner man kan få när man bloggar.

Det hade jag inte räknat med. Jag visste knappt hur det funkade

i början. Sen blev jag ganska snopen kommer jag ihåg när jag

fick kommentarer hahaha. Sen blev jag lite nervös hur jag skulle göra ?

OM jag skulle svara ?

Skulle jag svara på ett visst sätt ?

Skulle jag svara inne på min blogg ?

Skulle jag svara inne i era bloggar ?

Tänk om jag gjorde bort mig !!!

 

Idag har jag lite svårt att hålla reda på alla som byter nick o bloggnamn.

De mina vänner gör mig förvirrad hahaha. Därav virrpanna.

 

Hade ni en trevlig nyårsafton ?

Smällde ni många raketer ?

 

Jag måste säga att Teddy va väldigt väldigt duktig i år.

Visst han skällde till ett par gånger, men jag sa till honom att ;

- Ja mamma hör oxo att de smäller. Men prata tyst..

- Muff, muff, muff

- Så ja, du kan ju prata tyst.

- Muff

 

I stället för att skälla högt så mufflade han med munnen stängd.

Tänk er för varje muffel så fladdrade överläppen.

Annars är det en jobbig dag, o har varit de dom sista åren.

Att gråta ut det gamla året o gråta in det nya, nää det är jobbigt.

Jag försökte sova lite mellan varven , o det lyckades jag med. Men så

fort jag va vaken så kom tankarna igen.

 

Jag skickade flera mms o önskade gott nytt. Jag hade pratat med

Marcus , så jag skulle inte behöva prata med nån mer.

O tur va de, för jag va så lessen , även att jag inte tittade på tv;n o såg nedräkningen

så hör man på smällarna att det närmar sig.

Precis vid övergången slutet till det nya , så ringer telefonen.

O jag svarar .

- Gott nytt år gumman.

- Buhuuuuuu.

Inte kunde jag låta bli att gråta bara för att telefonen ringde.

Det va inkan o vi pratade en bra stund, så det kändes mycket bättre sen.

 

Lyhörd - förståelse !

Jag önskar inget mer än att man ska vara mer lyhörd o ha förståelse.

Det va det enda jag önskade. Några löften ger jag inte. Det är så många

som ger löften , sen hålls dom inte.

 

Nää jag vågar inte ens läsa själv här nu vad jag har dillat om.

Om ni har läst hela vägen ner så tackar jag så väldans mycket hahahaha..

 

Ha en bra dag

 

Puss I Pannan


3 kommentarer:

  1. gumman ;) att skriva av sej gör gött och att gråta läker kött,haha!
    Konstigt jag skrev där va? Ha det bara bäst.Kramar om dej..

    SvaraRadera
  2. En liten poet =) Jo då, skriva av sig är skönt o gråta ja det brukar ju läka, men hur mycket tårar har man ? Du får ha det toppen du oxo.... Kramelikram

    SvaraRadera
  3. du med, vilket fint kort. Ja ibland får man gråta ut, jag hade eller har??? problem med var man ska svara på komentarerna hi hi..
    Ha det bra
    Bling15

    SvaraRadera