Bloggintresserade

tisdag 20 januari 2009

Cypern- Saltvatten- Konsum- Dröm

 


Nu sitter jag o dricker kaffe, det va inte helt fel.


Jag har sovit, verkligen sovit både gott o länge. Det är nästan så jag börjar bli lite orolig att det är åt fel ?


Som vanligt så har jag drömt så idiotiskt så jag fattar inte hur allt hänger ihop eller hur man får ihop de ?


Fantasi de har jag, men inte på långa vägar så här som i drömmarna.


Ännu en gång skulle jag o en kompis ut o resa. Den här gången till Cypern. Som vanligt glömmer jag hälften, pass, medicin, baddräkt, o pengar. MEN den här gången hade jag även glömt att ta med en fotfil ( blääääähhh ) Jag hatar fötter.


På något sätt så hade jag o kompisen fått kontakt med 2 killar från nätet som sa att dom skulle till samma resmål , samma tid osv. Så vi skulle försöka träffas där.


Det va flera turer innan vi kom iväg för att jag hade glömt biljetten , ja det upptäckte jag på flygplatsen.


Flygplatsen, ja de va alltså Hammarvägen i Norrahammar o där skulle planet utgå ifrån. Jag kom med till slut, planet lyfte o vi landade säkert i Cypern.


Vi fick ett stort hotelrum, med ett extra rum som man kunde använda som en egen ingång, de va en spiraltrappa o den va läskig. Rätt som de va så hörde jag röster därifrån när vi höll på att packa upp så jag kollade. Där utanför stod 2 flygkaptener o jag frågade vad dom gjorde i vårat rum  ?


Den gången användes till flyg personalen samt personelen som hade hand om festligheterna på kvällarna. Vi ville ha ett annat rum där det inte va så stökigt, medans dom kollade upp de så träffade vi dom här 2 killarna från nätet. Jisses, snacka om läckerbitar, ja ok även dom va utan ansikte. Men vilka kroppar yehaaa. Vi hade roligt tillsammans. Jag såg mig omkring när vi va ute o såg att allt liknade precis som hemma i Norrahammar, kyrkan, konsum, apoteket mm.


Så jag frågade Cyprioterna hur det kunde komma sig ? Dom inte förstå VA.... Ok, jag fick tag i reseledarna som sa att vi hade hamnat på fel hotel, vi skulle hamnat på dom uppe vid Flahult. Där fanns Cypern. Men jag försökte förklara för dom att de inte alls va Cypern, o jag ville ha de för jag hade betalat mycket pengar. Det hade även dom här killarna, dom bodde i ABF´s, gamla hus. Jag sa att de finns ju inte ens saltvatten, inget hav. Dom som va reseledarna kom från Norrahammar så jag kände igen även dom. Jag sa till dom att dom skulle få betala dyrt för det här. Jag skulle anmäla dom.


Som straff, fick vi göra vad vi ville med dom sålänge. Dom stod på kö för att ta emot både de ena o de andra. Jag blev så arg så jag vred om bröstvårtorna på dom o vägrade släppa taget.


Vi 4 åkte hem till min lgh i väntan på att få den resan vi hade beställt. Då helt plötsligt kommer de en buss o kör förbi , på den står de Resmål - Cypern. Vi hoppar på en vanlig buss för att hinna ifatt den andra. Jag tog kort på den framför bara för att ha bevis.


Vart vi hamnade, eller hur resten slutar har jag ingen aning om. Jag vet bara att jag blev blåst på mina pengar, men killen jag träffade va supermysig. Han kittlade mig i ansiktet med något, jag blundade o njöt. När jag tittade upp så står Teddy (hunden) där o är skitglad för att jag vaknade  ........ Jo tjena. De va den drömmen..


 


Snart kommer jag att lägga ut Awarden här. Jag hoppas att någon hinner titta in då. Det blir efter jag har varit på A6.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar