Bloggintresserade

fredag 23 januari 2009

BYTA UT MIN KROPP

 


Tänk om man kunde önska sig en ny kropp, en kropp utan ständig värk, eller övervikt.


Men om jag håller mig till det som värken ställer till med så hade jag gärna velat ha en helt ny kropp som inte känner sig som en 90 åring.


Men om det inte går,, så vill jag gärna ha en nacke, nya axlar, en helt ny rygg uppifrån o ner, nya armar , händer samt fingrar. Ett par nya ben o fötter.


Men om det nu inte går heller, så vill jag hemskt gärna ha nya axlar o en helt ny rygg. Det är ryggen som försöker hålla uppe mig så att jag inte sackar ihop.


Men då kanske inte det heller går att byta ut ?!. Skulle jag kunna få ett par nya ben, så att jag lättare kan gå mina promenader o t.o.m öka ut tiden o slippa mina kuddlikande blubblor under fötterna som gör så vansinnigt ont. Sen kan de ju bli lättare för mig att gå ner i vikt oxo.


Nu har jag väl förstått att det inte går att byta ut de heller. Tänk vad skönt det kunde vara att få ett nytt huvud ? Ja så jag slipper migränen o spänningshuvudvärken... Nä de gick visst inte heller. Det finns ju medicin.


Tänk om man kunde få en bättre medicin mot både migränen som man får av värken som man har i kroppen som inte går att byta ut ? Tänk om de fanns en bra sömntablett så man kunde få sova gott, för de kan jag inte heller för värken stör hela mitt system. O sömntabletterna ger mig kryp i hela kroppen, men mest i benen.


Det verkar alltså vara helt kört ?


Eller ?


Om jag ser över allt som har hänt genom alla år av smärta o elände, så har jag rensat ut mina sk vänner i verkliga livet , men även på nätet.


Jag har blivit mer tuffare mot dom som tar allt för givet. Men jag har oxo blivit mer ödmjuk o lyhörd sen jag fick min värk. Jag vill gärna tro att jag inte dömmer andra, utan verkligen lyssnar till vad dom har att säga.


Ingen ny kropp - ständig värk - rensat ut sk vänner mm.


Min familj mår bra, mina nära o kära mår bra.


Så om du är snäll o ger mig en kram, då mår jag oxo bra.


Tänk om man kunde byta ut en kram ?


Vad skulle jag göra då ?


JO - jag skulle INTE byta ut kramen.


Anneli 09-01-23


 

4 kommentarer:

  1. En Stooor Styrkekram kommer här!
    Vänner ja.. Har oxå gjort "utrensningar" med jämna mellanrum under åren. Lärt mig bli bättre på att göra mig av med energitjuvar, såna som inte tillför något, bara tar..

    SvaraRadera
  2. kram får du,vännen.Hoppas natten har varit god..
    Du vet vi alltid är vänner,du och jag.Puss fråm mamsi.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du fick sova sen i natt. Måste vara tröstlöst med värken. Sänder en hel drös med styrkekramar till dig och hoppas att de kommer fram.

    SvaraRadera
  4. game over.............23 januari 2009 kl. 12:40

    Klart du ska ha en kram. Du kan få flera av mig, det är bara hälsosamt. Jag känner igen en del saker som du vill byta ut. Måste fråga om du nånsin fått blodtrycksmedicin mot migränen?? Det har jag å den har(peppar peppar) blitt bättre. Min hjärna skulle jag gärna byta ut mot en fullt frisk som har alla hjärnceller kvar, hehehe, Kramisar igen å ha en fin fredag. Åsa

    SvaraRadera