Bloggintresserade

lördag 31 januari 2009

BRA JOBBAT ANNELI !!!

 


*sjunger* Go morron är du riktigt vaken än ? NÄÄÄÄ.


Eller jo nu är jag ju de.


Sover fortfarande inte på nätterna, kan inte. De kryper en hel arme i benen på mig. Jag blir gaaalen. Har sovit lite nu på morgonen. O jag ska försöka hålla mig vaken tills i kväll som jag har gjort dom andra kvällarna.


Ja, hur ser mina mornar , morgnar ut ? eh hur säger man ?


JO, jag rullar ur sängen, kör lite uppmjukande med nacken o resten av kroppen. Men nacken ska vi bara inte tala om, så de gör vi inte.


Hasar mig ut till badrummet, kissar aaaaaaaaahhhhhhhhh burrrrr. Jag hann =)


Tvättar händerna, ja resten av kroppen ( duschen tar jag sen ), borstar tänderna. Dricker vatten, gott gott är så törstig så jag får knappt isär tungan från gommen. Teddy står precis vid mina fötter för han tror att jag ska gå utan honom. Än så länge har han inte fällt mig. MEN , det lär nog komma en dag.


Tar ett flour tuggummi för att mjuka upp käkarna som jag har envisats med att bita ihop under sovtimmarna ( aj )


Ut med Teddy på en lilling promenad. Väl inne så tar jag av honom kopplet, han är överlycklig o kör INOMHUS AGILITY. Parketten funkar som en racerbana för honom , så håller han på en stund, upp i möblerna ner på golvet osv. Medans jag går ut i köket o sätter på kaffet, låter vattnet rinna så det blir kallt.


Fixar först Teddys mat, sen vatten. Mina mediciner, snurrar runt lite för jag kommer inte ihåg vad jag skulle gjort sen ?


Smackar lite för att få upp snålvattnet i munnen , jag är fortfarande torr som fnöske , ja efter att jag har sputtat ut mitt tuggummi.


OJ vilken tur att ni inte hörde den rapen =)


Frukost, kaffe o bubbelvatten. Bubblar mitt vatten, brukar ta lite citron i så att de får en frisk smak eller så tar jag pytte pytte lite av Icas lemon saft men de är inte mycket jag tar.


I kaffet vill jag alltid ha ganska mycket mjölk. Som sagt, jag har bubblat mitt vatten, ställer flaskan vid kylen tar ut mjölken o häller i vattnet... Mmmm va gott de ska bli...


Vad ser jag då ? Jo, MJÖLKEN som jag skulle ha i kaffet finns nu i VATTNET !!


Jag säger till mig själv - Bra jobbat Anneli, fasen va du är klantig. - Jo tack jag såg de du.


D u b b e l s u c k . Börja om igen. Den här gången blir de som de ska.


Nu va ju detta första gången som de hände.


Nu väntar jag bara på att jag ska av misstag slicka av kniven som jag har använt när jag ger Teddy hundmaten. Bläääääääh *kräks*


Jo där har jag varit nära ett par gånger, men så blir de när man ska envisas med att slicka på knivarna. Hade min farmor sett mig göra de, så hade jag fått mig en tuting.. Ja tillsägelse  =)


Men när hon blev gammal så brydde hon sig inte, så vi busade på både hon o jag o slickade på kniven =)


Ja nu sitter jag här i alla fall med mitt kaffe o njuter.


T E D D Y, jäsingens jag hatar när han skäller till så jag hoppar högt. De är alltid så när jag sitter i min egna lilla värld.


Jag hoppar från tidningen, bloggen, mailen, vilda, Teddy gnisslar o vill att jag ska krusa honom så han ska äta , men se de gör jag inte för han kan själv  =)


Visst är det väl härligt att heta Anneli =)


Skål....... ( smack smack ) vatten.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar