Bloggintresserade

söndag 25 januari 2009

Lorena 4 mån kämpar för sitt liv - Barnmatadoren dödade

 


Satte mig o skulle läsa lite i tidningen när jag såg om barnmatadoren som dödade sex tjurar o blev genast på dåligt humör.  Hur ända in i glödheta kan dom tillåta skitungar som inte är torra bakom öronen att gå ut o döda ?


Vad händer om barnen blir dödade av tjuren ?


Men nu är det så att jag bryr mig inte vare sig om föräldrarna som tillåter att barnen får fortsätta efter sina föräldrar eller om barnen. Ja de låter hemskt. Men så tycker jag o det står jag fast vid.


Jag skrev en kommentar på den artikeln, men jag vet inte om någon har "tyckt" till o de bry jag mig inte heller om.


Tjurfäktning eller tjurrusning är hemskt. Det skulle förbjudas. Vad får man ut av att se en tjur sakta men säkert dö ? Är det kultur / nöje ?


Jag är inte främmande när det gäller kulturer mm, men sånt har jag ingen respekt för eller acceptera.


Om jag så finge betalt skulle jag inte gå o titta. Eller jo kanske ?


Jag skulle i alla fall hålla på tjuren o ställa mig upp o skratta o skrika rakt ut om matadoren fick ett horn inborrat i benet eller på något annat ställe.  Är jag hemsk ? Tja, de får jag vara då.


Oskyldiga människor, djur eller vad som helst som inte kan försvara sig blir plågade till döds är inte normalt. Det är ett sjukligt beteende.


Något som gjorde mig minst lika förbannad va att expressen lägger ut Nöje - Körslaget o sen precis under så står de om Dagismorden.


Hur 17 tänker man ? Ja de är ju såååå viktigt att vinna körslaget, så vi behöver inte bry oss om dom stackars barnen som inte längre finns ?


Lilla Lorena 4 månader kämpar för sitt liv - samtidigt som tjurarna kämpar för sitt....  Ehhh ok ?!.


Är det bara jag som tycker att det är fel att lägga upp det så ?


Det är så jag vill spy åt allt.


Det är visst inte min dag i dag. Kan ju hoppas att den slutar bättre än den har börjat.


 

6 kommentarer:

  1. Håller med dig tillfullo! Det är hemskt, vidrigt!
    Alltihopa du tog upp i ditt inlägg.
    Önskar dig en bra dag iallafall!
    Kram

    SvaraRadera
  2. traditioner sedan urminnes!! O som vi akn läsa om barnen som dödats eller vars liv kan släckas ut! Inga propotioner med allt hemskt! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag önskar dig oxo en toppen vecka.. kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst det är så mycket som är hemskt så man vågar knappt gå ut snart. Det blir bara mer o mer. Hoppas du har / haft en bra dag oxo... Ja bra mycket bättre än min segakoladag haha.. kram kram

    SvaraRadera
  5. Jag förstår inte hur man kan komma på tanken med tjurfäktning o allt sånt ? Vad finns glädjen att döda någon/något som är oskyldigt ? O dessa små barn som inte har gjort en fluga förnär. Dom har jag inte ens levt livet , eller kunnat ställa till med något. Nää vart ska det sluta ? Ha en bra kväll kram kram

    SvaraRadera