Bloggintresserade

tisdag 13 januari 2009

Ouppfostrade ungar blaaah.

Innan i dag när jag va nere på Ica o köpte mjölk så va de två mammor med sina barn. Dom va inte där tillsammans, den ena hade två barn o den andra hade ett barn.


Alltså jag älskar barn, men ibland får jag tuppjuck på dom.


Jag tål inte när dom gapar o skriker till sig allt dom vill ha.


Den ena ungen körde en liten vagn inne på Ica, ja de va racer för hela slanten. Jag fick hoppa undan om jag inte ville bli påkörd.


Sista gången såg jag inte utan det small till rakt på min häl o jädrans de gjorde ont. Mamman tittar på sitt barn men säger inget. Men jag morrade till o sa att så gör man inte.


Den andra mamman skulle betala för sig, då började hennes unge illvråla om en stor chokladkaka... Mamman sa inte ifrån utan gav ungen chokladen. Jag kan bli hysterisk på sånt. Även att ungen hade fått chokladen så va de inte bra. Huja, jag tycker inte ens om ordet ungar, men det finns inget bättre ord när dom bär sig åt så.


Det går faktiskt att säga till sitt/sina barn


Ouppfostrade ungar blaaah.


När Marcus va liten en gång så ville han absolut ha nåt doddis, ja han va inte gammal, han va så pass liten så att en "blettask" räckte hur länge som helst. Jag fick dela dom små "mellana" så det blev många av en hahaha. Därför tyckte jag att det hörde inte till att han skulle få som han ville.


Så jag sa att man får inte handla doddis i dag, det är bara på lördag som man får de.


Men han såg nån annan som köpte, han va inte dum. Men då kom jag på att jag kunde säga att dom slutade precis o sälja nu för att dom skulle inventera.


Ja han skulle ju ge sig på o säga det ordet, o jag försökte hålla mig för skratt. Men jag va tvungen att förklara vad det betyder.


Ok; Jo sa mamma. Det är så att dom som jobbar här måste räkna aaalllllllllllllaaaaa doddisbitar för att dom inte ska ta slut när det är lördag. Om dom inte vet hur många doddisbitar dom har så vet dom inte hur många dom ska köpa till affären.


Han nöjde sig med det svaret ... Nästa gång vi kom in till affären så frågade han om det va inventering, ja fast på sitt lilla sätt. Jag kommer ju inte ihåg hur han sa, men han krånglade till de.


Då fick jag "ljuga" ( förlåt marcus att mamma ljög för dig hahaha ) o säga att de va inventering igen, att det va det alla dagar utan lördag.


Nästa gång, men mamma idag är de lööööööööööööörrrrrdag då får jag doddis.... Jaja ja ja jaaa...


Himmel o pannkaka han har varit lite min son. O han va så go. Jag saknar den tiden. Mycket. Väldigt mycket.


Men jag ser Marcus i Liam o det gör mig varm om hjärtat.


 


Undra hur det går för Janne ? Han skulle göra en operation i dag igen.. Eller om han skulle "tvätta" magen, ja magen är ju fortfarande öppen på honom.


Blir det ett bakslag i dag oxo, så vill han inte vara med längre. Då har han sagt att han ska dra bort viktiga slangar osv. Han har t o m frågat vad som händer om han skulle äta. Då är det kört för honom. Så han vet precis hur han ska gå tillväga för att få ett slut på allt.


Anita är helt slut. Jag har inte vågat ringa till henne idag i fall hon ska tro att de är sjukhuset. Men jag tror att hon är där nu. O jag hoppas att allt har gått bra.


 


Puss I Pannan


 


Anita ringde mig efter jag hade publicerat inlägget. Jag måste rätta det med Janne, det va ingen operation eller "tvätt" utan dom gick ner med kamera "gastro" för att se så att tarmarna som dom fixade till vid förra operationen inte läcker. Janne hade fått dricka 3 dl vatten idag, men dom vet inte än om det har lyckats. Förra gången tog det 3 dagar sen började det läcka. Annars är det ganska stabilt, men allvarligt "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar