Bloggintresserade

måndag 19 januari 2009

Sjuka tankar, dagdrömmar, mardrömmar eller avvikelser ?

 


Vad är det för sjuka saker som trängs i skallen på mig ? Jo alltså jag är ju sån till vardags, men det är extra mycket nu o särskilt på nätterna.


Jag har såna otäcka o sjuka mardrömmar så jag känner att jag vågar knappt sova snart.


Jag har inte bytt medicin eller nåt sånt, utan det går i perioder.


Men jag har mått dåligt bra länge nu, fast jag är ganska säker på att det inte har med det att göra heller.


De va samma inatt att jag drömde om pappa, han dog 92, ja på riktigt.


Men även inatt kom han tillbaka till mig bara för att tala om att han skulle dö igen. Ja undrar hur många liv den mannen har ?


Han tog en taxi in till stan för att hämta upp mig. Det va marknad. Varför han skulle hämta upp mig vet jag inte, för mamma , jag o min syster hade flyttat in till stan på ett hotel.


I alla fall så ville han gå på marknaden som va i stan innan han skulle dö igen. Han va så svag så han orkade knappt andas. Tiden gick o de va snart dags för honom att gå till begravnings byrån där han skulle dö... Ja, dom skulle tömma honom på allt igen utan någon som helst bedövning, dom tyckte inte att han behövde de för han va redan så gott som död.


Vi stod tvärs över gatan dit han skulle o pratade det sista. Han hängde på mig o jag kramade honom, klappade honom lugnande o sa att allt skulle gå bra. Han började ju bli tung att hålla uppe, men jag kämpade tills han själv skulle vara redo att gå in till byrån.


Det kom ut en tjej från byrån o ropade på oss o frågade om de va Gunnar ?


Då fick jag hjärtklappning o pappa började gråta. Vi måste gå dit eftersom han hade en tid. Han kunde inte gå så fort så det tog sin lilla tid o tjejen började gapa o skrika högt - Tror ni inte att jag har nåt annat att göra än att stå här o vänta på er ?


Jag sa till pappa att han inte skulle bry sig.


Det första jag la märke till va att dom va så sminkade så jag trodde först att jag hade kommit till ett "hor"hus. Illröda läppar , olika färger på ögonskuggan, ja dom va sminkade precis likadant. Dom såg helt enkelt ut som dom tog betalt för nåt helt annat.


Jag skulle precis krama om pappa en sista gång, men hann inte de för den ena tjejen slet tag i honom o förde in honom i ena rummet till vänster av entren. Snett mitt emot det rummet stod dom andra tjejerna o fnittrade. Jag blev så lessen.


Hon som tog hand om pappa hann knappt stänga till dörren innan hon började "tömma" honom på allt o jag hörde hur han försökte säga aj aj, men hon lyssnade inte.


Jag fick ett sånt spel på dom så jag började gapa o skrika att dom va oseriösa, haggor , ja allt elakt man kan tänka sig.


En av tjejerna kom emot mig o skulle klappa till mig men jag hann undan.


Sen gick jag tillbaka till våran nya lgh. Det är som vanligt väldigt svårt att hitta rätt lgh. Den här gången bodde vi i nr 18.


En av dom anställda där va en kille som hade sett allt som hänt tvärsöver gatan med pappa. Så han ville trösta mig. Han hjälpte mig till våran lgh.


Efter många timmars prat med honom få frågar han mig om jag ville ha honom ??


Jag frågade vad han menade. Då hade han fått känslor för mig o han ville veta om jag fått de för honom. Hade jag de så skulle han lämna sin flickvän som han hade haft i många år.


Jag vet bara att han va så gullig, han lyssnade, pratade med mig, lugnade mig. O han höll om mig.


Resten kommer jag inte ihåg. Ytterligare en man utan ansikte.


 


I normala fall så har jag inte sjuka tankar, dagdrömmar eller avvikelser. Jag har alltid haft mardrömmar antingen så blir jag skjuten, jagad, jag flyttar o hittar inte, drömmer om döden, o drömmer om att pappa kommer tillbaka från döden bara för att tala om att han ska dö igen. O de är bara jag som tar hand om honom.


Pust stön o stånk.


Nu ska jag försöka sova en liten stund, för jag är helt slut.


Ha en toppendag.


Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. Efter en sån dröm känner man sig ju helt slut när man vaknar.
    Hoppas du sovit gott efter det ialfl!
    Krm

    SvaraRadera
  2. Nää jag har sovit så dåligt o jag orkar snart inte vara vaken längre. Jag sitter o nickar här nu. För nog lägga mig lite annars tappar jag huvet... kram

    SvaraRadera