Bloggintresserade

onsdag 28 januari 2009

DET RÄCKER MED ATT HETA ANNELI

 


Varför lyssnar man på andra för ?


Det spelar ingen roll vad det gäller. När jag ringde telebanken, heter de så ? Om nåt ärende så frågade killen sen hur jag betalar mina räkningar.


- Giro


- Jahaa men du har ju internet, du har inte tänkt på att du kan betala via nätet ?


- Jo de gjorde jag en gång för längesen när jag o farfar va unga.


- Vad gjorde du sa du ?


- Nää jag bara skojar ( jisses vad tröga en del är, han hade ju mina personuppgifter så jag tänkte att han hänger väl på o skojar lite )


- Jaha ( tafatt skratt ) Men du har inte funderat på att betala dina räkningar på nätet ?


- Nää de bara strulade sist jag hade de så.


- Ja men nu så har man kommit mycket längre bla bla blabla.


- Ja de är lätt för dig att säga som kan allt sånt där.


- Ja men det är INTE svårt.


- Nänä, jag märkte de då. Vissa räkningar blev betalda o vissa blev inte betalda.


- Ja men då måste du ha gjort nåt fel.


- Jahaa så det måste ju vara mitt fel ?


- Ja men jag lovar att om du provar på nu gratis så ska allt funka.


- Ok, så de kan du bara sitta o lova sådär ?


- Jaaa vad skulle kunna hända ?


- Ja du de kan jag tala om för dig. Det räcker med att heta Anneli så kan allt gå snett.


- Nää men nu ska du inte vara sån. Är det några problem så fixar vi det direkt.


- Ok, jag testar, men jag tänker inte betala för de förrns jag känner att de är ok.


- Nä de behöver du inte.


- Ja då vill jag inte se att det händer nåt, annars står jag där o kan inte betala mina räkningar för betala dom på posten gör jag inte de kostar skjortan.


- Nä då, det är lugnt.


Sagt o gjort. Jag skulle betala via nätet, lite fumligt o nervöst satte jag igång.


O vad händer ?????????????


JOOOOOOO ALLT KRASCHAR........ FÖRENINGSSPARBANKEN KRASCHADE TOTALT...........


Fick jag rätt eller fick jag rätt ? Haaaa. Jag fick ringa dom , sen sa jag till dom att jaaa de räcker med att vara mig sen går allt åt pipsvängen.


Vad va de jag sa 99 % älskar jag när jag får rätt, inte såna här gånger.


Så till de jag egentligen skulle säga ;


Innan när jag loggade in på FSB sida så såg jag en telefon räkning på över 600 kr. VAAAAAAA är detta nu då ?  Jag ringer upp telia o jag tycker inte om deras telsvar som är nu. Jag satt o sa vad jag ville, välj de o de sen kan du ta de o de ,,, jag råkade säga - fan, så säger rösten . Ursäkta jag uppfattade inte ditt val. *suck*


Hur som helst jag kom fram till slut,  jag va inte glad när jag sa mitt ärende. Jo men det är helt i sin ordning sa tjejen.


- Jasså de tycker du sa jag ? De är ju ändå jag som ska betala räkningen. O så mycket ringer jag inte för.


- Nä men det är för ditt bredband o kort , betalkanaler säger hon glatt.


- Nä nu har ni skitet i de blå skåpet.... Nu blir jag riktigt arg. När ni ringde upp mig för ett år sen så skulle detta vara gratis till slutet av feb detta året. O jag frågade flera gånger om allt som jag vet kan gå fel. Bla uppsägningstid, räkningar mm.


- Jo då det stämmer, nu så är din fria period slut då lägger vi ihop internet med kanalerna.


- Nää du tack de gör du verkligen inte. Jag frågade om det fanns några kryphål o jag fick nej till svar. Jag frågade oxo om det va någon uppsägningstid o jag fick svar ; nej du kan säga upp det redan i dag o du kan säga upp de allra sista dagen.


- Ja men det stämmer INTE det är 3 månader


- Ja de kunde jag ge mig f-n på


- Sen skulle jag få ha detta 2 mån längre för det strulade så i början


- Ja men det går inte att göra så, det vet alla.


- Ja men det är bra att alla är smarta o säger olika saker, jobbar ni för samma sak ? Ni som jobbar för telia får ni inte lära er samma sak ?


- Jo de ska vi i vanliga fall göra. O jag är lessen att det har blivit så här.


- Ja du, inte mer än mig. Nu får ni rätta till detta.


- Ja jag säger upp det nu o tar bort räkningen för den perioden, så har du bara internet räkningen kvar.


- Tack, de va just detta som jag inte ville vara med om, allt strul. Jag ska inte ge mig in i nya saker.


- Jag är lessen men nu är det som det ska.


- Tack för hjälpen. Hej.


Visst är väl livet underbart  =)


 


Ha en wunderbar kväll.


Puss I Pannan


 

5 kommentarer:

  1. Ju helt rasande av allt skit dom vränger o vrider till så dom ska få rätt till slut, skönt att det löste sig kram

    SvaraRadera
  2. Detta hände mej med fast med GLOGANET
    Lika dumma jäkla människor där med
    jag fick betala 3 mån..fast jag inte hade deras bredband..de tog bort mej samma dag som ja sa upp det...sen gick det inte at snacka med dom..fy naf säger ja bara för detta strul..som vi vanliga får ta emot..BLÄÄ
    Kram påre stumpan

    SvaraRadera
  3. Ja man blir galen på dom när dom LOVAR att allt ska flyta på. Men jag får skylla mig själv att jag inte sparade namnet osv för jag VET att detta skulle hända. O jag hade rätt. Men jag lär mig aldrig, de va bara tur för dom att dom plockade bort mig för jag hade ALDRIG betalat för 3 månader. Då hade det blivit "krig" jag ger mig inte. Jisses jag har ju bara en sjukpension. De blir man inte rik på, t.o.m råttorna flyr för de inte finns nåt extra =) Sov gott när det blir dags. kram kram

    SvaraRadera
  4. VAAAAAAAAAAAAAA NAF är du snål din jäkel ? Ingen puss i kväll. Jahaa så du ska fjäska för nån annan då eller ? Ska jag behöva ringa o skälla på dig ? Tror du inte att jag har annat för mig ? Nähää du trodde inte de va.............. Rackans tanta.... Men si du ja e inte lika snål ja, kramelikram o puss i pannan. Haaaaa ,,, va sa du nu då ? hahahahahaha... MEN du, glocalnet kan man junte ha heller. =)

    SvaraRadera
  5. PÖSS PÖSS PÖSS PÖSS PÖSS
    I Öronen
    Duger det nu då..
    KRAMMMMMMMMMMMMMMMm

    SvaraRadera