Bloggintresserade

lördag 10 januari 2009

SVENGELSKA GUCKA =)

 


Det är lite roligt att reta sonen. Jag tycker själv att jag är ganska ok på engelska, men när det gäller att uttala vissa ord så bryr jag mig inte om hur jag säger dom. Det blir helt enkelt svengelska.


Jag skämms inte. Jag vill att han ska lära mig att redigera bilder i fottoshopp (photoshop) , jag säger precis så , men självklart vet jag hur det uttalas.


Likadant är det med gåggel (google) hahahaha. Han säger att de heter gooooooooooogle...


Jaja, what ever hahaha.


En dag när jag handlade lite på Ica så blev jag full i skratt. Det kan ju vara lite pinsamt att gå o skratta för sig själv.


Men som sagt, dom känner mig ganska väl där.


Jag gick fram till A-L o en ung tjej till som jobbar där o frågar om dom inte hade  gucka male ?


A-L o den andra tjejen tittade lite på varandra. Gucka vad ?


Ja sån däringa gucka male som man har till tacos, o då kunde jag inte hålla mig för skratt.


Ja men Anneli säger A-L, du vet väl inte ens vad det är ?


Jooo säger jag o skrattar så jag nästan kiknar. Jag har ätit de innan så jag vet vad det är.


Jag vet inte vem som skrattade mest till slut. Men gucka malen stod där i hyllan de va bara ögonen som va i vägen på mig.


Tänk att de ska vara så roligt att skoja med folk. Dom blickarna jag fick där skulle ni sett hahahaha.


Ja jisses, jag har gjort så mycket dumt så jag kommer knappt ihåg hälften  =)


Jag har sonen på msn o han har ev ett bra objektiv på gång. Jag hoppas att han får de till det priset han vill ha. Då åker dom o köper de o jag får ha Liam... Yes.


MEN, det blir nog kanske inte så. Dom skickade över en sån fin bild , jag ska minska ner den o lägga ut den strax.


Ska se om katterna vill in först...


Puss I Pannan

1 kommentar:

  1. Att läsa din blogg har förgyllt min eftermiddag, och fått mig att både le och skratta. Tack! Nu känner jag mig lite mindre ledsen ;-)

    SvaraRadera