Bloggintresserade

onsdag 28 januari 2009

Min Vän Har Myelom

Att jag måste ju säga att jag är riktigt stolt över mig själv. När jag va o handlade så köpte jag INGET ,,,, inget godis.. De är säkert. Jag ångrade mig när jag hade betalat o gått ut, men jag va ståndaktig o satte mig i bilen o körde hem.


GUUUUUD vad jag är godis sugen. Jag gick o sniffade vid plock godiset o det luktade sååå gott.  Choklad, sött, lakrits, skummisar, aaaahhhhhh.


Jag köpte bananer i stället o frysta jordgubbar. De är gott de oxo ,,, nää inga men. OK.


Jag käkade lite GI. De är gott med avokado, creeme cheese, keso, ägg, här hade jag crabstick, men det är godare med räkor. Sen duttar jag på massvis med citron över... Yummi.


 



 


Snart ska jag ta mig lite keso, banan o jordgubbar som jag slurpar i mig. De är rackans gott. Det måste ni prova....


 


Jag pratade med min kompis " S " innan. Hon svarade inte tidigare men hon hade varit o tagit prover. Hon mådde inte bra. Nu har allt slagit ner som en bomb. Hon har fått ångest, det va ju väntat. Hon har från dag 1 varit positiv o stark, men nu hörde jag på henne att hon mådde inte bra alls o jag blir så lessen.


Jag skulle bara vilja krama om henne o säga att allt kommer att gå bra. Tyvärr kan jag inte göra de. Hon ligger väldigt risigt till.


Jag har för mig att hon har Myelom , jo jag vet att de va nåt sånt. Det spelar ingen roll vad det heter, hon har i alla fall cancer.


O här sitter jag o kan inget göra. Det är skit. Jag sa till henne att hon får ringa mig precis när som helst, jag lovar att jag ska lyssna eller om hon vill att jag ska prata. Jag varnade henne i fall hon skulle ringa nån natt när jag sover då är jag inte som jag ska utan hon kan få skrika till på mig så jag vaknar för jag kan mycket väl lägga på luren o säga ring om de är nåt. Det har hänt innan.


Jag kan inte träffa henne, hon är infektions känslig. Jag känner att jag vill göra något speciellt, fast jag tror att de hon behöver nu är lugn o ro så hon kan vila-sova o känna sig starkare.


Ja det är inte roligt i alla fall. Jag håller tummarna för dig, jag tänker på dig.



 


Ja efter de att jag hade pratat med " S " kom jag in i sovrummet o såg att sängen o sa högt att jag bäddade väl den i morse ?


Sen kom jag ju på att jag har ju en liten sötnos som älskar att bädda upp den så han kan ligga skönt. Jaja, klart att han ska göra de. Se så fint jag har de...



 


Hade tänkt titta på filmen som är på tv3, men snacka om skitfilm. En hysterisk kärring som gapar o skriker nä tack. De orkar jag inte med.


Nu ska jag väcka rumpan för nu sover hon gott =)


Puss I Pannan


 

2 kommentarer:

  1. Först vill jag bara säga en sak.
    Av en händelse så var jag i lilla butiken några hundra meter från lägenheten och köpte: Häpna inte...AVOCADO. Apelsiner och äpplen.
    Din tallrik där hade du inte behövt *muta* mig med som bordsällskap!!!!
    En annan kommentar är att det är fruktansvärd svårt att hålla ett samtal med någon med sådanna fruktansvärda sjukdomar eller varit ute för saker som inte går att bota.
    Vart lägger man nivån?
    Finns inget svar eftersom det är människans egen nivå som räknas..
    Hoppas att det hjälper med behandling för din väninna.
    Hon får vara med på ditt ljus!!
    Bästa hälsningar och minimal myalgi.
    Kram
    Kai///

    SvaraRadera
  2. ...om du läst mina tidigare inlägg så vet du kanske att min man också haft cancer, inte myleom men en annan sorts blodcancer (kronisk lymfatisk leukemi). Han fixade det! Genom en stamcellstransplantation, en jobbig process men värt precis ALLT! Hoppas det går bra för din vän. Kram Lotta K

    SvaraRadera