Bloggintresserade

måndag 9 juli 2007

Jag Älskar Dig !!!











 

 

 

Dagen i dag har varit hemsk på alla sätt o vis.

Halv 6 i morse pep det till lite konstigt i min mobil, jag tittade efter o såg ett missat samtal. Från i Fredags kväll. Det va från Emma o jag kände hur hjärtat skenade iväg.

 

Herre gud, nu har det hänt Lena nåt o jag har inte hört att det har ringt. (de är fel på min mobil)

Så jag ringde upp till Emma på förmiddagen, då va hon på väg ner hit.

NEJ....Nej.....Nej

 

Hon berättade att Lena fått åka in Akut,,, hon mår inte bra. Det är inte alls bra med henne, så nu har jag varit där uppe hela eftermiddagen. Jag hade gärna stannat längre, men jag känner oxå att hon måste få vara ensam med sina älskade barn. Dom måste få vara ensamma med sin älskade mamma.

Det kan vara sista gången dom är de.

 

Det va inget roligt att se henne ligga i sängen, förvirrad, undrande. Hon fick det inte att gå ihop.  Hon ville ha kolla på allt, men det stämde inte. Ville se så att alla va kvar i rummet.

 

Det blev lite för mycket för henne ett tag, det pratades från flera håll samtidigt så hon uppfattade inte allt. Då fick hon lite panik. Hon hade fått byta rum oxå till ett större, så hon frågade va hon var ?

Hur länge hon hade varit där. Hon har varit lite borta under helgen, så hon började räkna dagarna på fingrarna men fick inte ihop de.

Hon trodde att hon hade varit borta i 5 dagar. Sen sa hon, vad ska vi göra åt de ?

Så här kan jag inte ha de...

Där kom den riktiga Lena fram.

Vi förklarade för henne hur det låg till. Men hon frågade om efter en liten stund, så det är bara att ge samma svar igen som om det va första gången hon frågade.

 

Jag satt jämte henne på en stol. Tog hennes hand, men hon släppte den efter en stund. Sen tog hon sin hand o la på min kind, hon klappade mig länge o jag ville inte att hon skulle ta bort den, jag ville att hon skulle hålla på i evigheter.

- Jag älskar dig, säger hon till mig. O självklart svarar jag tillbaka att jag älskar henne.

 

Vid ett tillfälle frågade hon om hon va riktigt sjuk för att ena dottern kommit hem..

Nä lilla gumman sa jag, Emma har semester nu, så hon ville komma hem till dig.

Ibland är det tillåtet med några vita lögner.

Lena ska få höra allt det som hon vill höra nu. Allt för att hon ska må bra o inte behöva oroa sig.

 

Lena låg där i sin säng. Rätt som de va så tittade hon på sina händer, tittade runt i rummet lite. Sen rättade hon till sjukhus rocken. Några slangar stack ut, så jag hjälpte henne att lägga dom tillrätta.

 

Hon har gått ner så mycket i vikt. Hon är inte densamma längre.

Vi såg varandra i ögonen länge, o det va precis som vi pratade med varandra, för det räckte med blickarna.

 

När jag sa till henne att jag skulle åka hem, ville hon att jag skulle stanna. Men jag sa till henne att om jag inte hinner komma till dig här så ses vi när du kommer hem.

 

- Kommer jag hem då ?

 

Det börjar bränna i ögonen på mig, men jag säger till henne att självklart gör du de. Vi har inte ätit isglass än ju.

 

Hon log, men det va bara för att trösta mig. Jag hade velat ha några minuter med henne själv, men jag kände att jag inte kunde be om de när alla barnen va där. Så jag hoppas innerligt att jag får tillfälle att prata med henne.

Jag måste ju säga att hon ska vara rädd om sig, att hon,,,,,,, att jag älskar henne,, jag har så mycket jag vill säga.

 

Jag hoppas att hon släpper taget när hon inte orkar mer. Men egoisten i mig vill be henne stanna kvar o inte släppa taget.

 

Herregud jag är rädd.. O kan inget göra..

 

Lena min vän.

 

Jag Älskar Dig

 

Jag hoppas o ber att jag får träffa dig en gång till.

 

 

Ja mina bloggvänner, jag hoppas att ni har haft en härlig dag. Det har i alla fall varit uppehåll här. Inte illa..

Ska gå ut en runda med Lilleman så jag får rensa huvet lite.

 

Puss I Pannan

 

 

 

3 kommentarer:

  1. 00000000000000000009 juli 2007 kl. 21:38

    ..bara ge dej en JÄTTE-kram,vännen.Tänker på dej....

    SvaraRadera
  2. Hemskt att se nån försvinna! Men ni hade ert ögonblick, när ni talade utan ord! Var tacksam för det ögonblicket! Lena såg din kärlek i dina ögon, då behövs inga ord, vet du!Hon gav dej av sin styrka, i det ögonblicket för att du ska orka igenom allt! Det är vad jag tror! Mormor gjorde så med mej, och det har hjälpt mej släppa taget! Kramar

    SvaraRadera
  3. och tänker på er båda... Hoppas hon orkar hålla sig kvar en liten stund till så ni får säga adjö ordentligt ni två. KRAM vännen!

    SvaraRadera