Bloggintresserade

onsdag 25 juli 2007

Gallematias

Uhhhh om den här skallevärken kunde släppa nån jädrans gång.  Det har varit kvavt i dag, men jag tycker inte att de har varit så farligt.


Jag har inget skrivit bara för att de blir bara gallematias o blaj. Ungefär som jag känner mig nu.


Vattnade mammas blommor, ja dom som är  ute.. Det såg nog ganska dumt ut. Men dom i rabattern får inte tillräckligt även om det öser ner. Tog lite bilder på blommorna, får se om jag lägger in dom. Har nog redan lagt in dom flesta =)


Jahaa jag skulle precis skriva om att jag höll på att bli påsprungen av ett rådjur i går.. När Teddy börjar skälla för full hals.. Då höll ett rådjur springa på honom i trädgården....


Fasen att dom är så snabba, annars hade jag fått en sån bra bild.


Kanske blir 3;e gången gillt. Hmm hur stavas gillt ? Vad konstigt de såg ut !


Hoppas ni mår bra o har haft en härlig dag.


Puss I Pannan

3 kommentarer:

  1. som jag brukar då jag har skrivit ett ord ibland som jag inte skriver så ofta. Men gillt är rätt. Rådjurer springer så fort för att kunna hinna undan rovdjur. Nästa gång kanske du lyckas. Ha en bra kväll och kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Jag ahr 2 dunder-knep till dig;
    1. Ställ dig i en buske runt knuten med en stekpanna - å klappa till första bästa rådjur allt vad du orkar i huvet med den. Sedan har du en superstek att mumsa på! =)
    2. Magkatarrmedicin är baserade på ett ämne som finns i vitpeppar. Ett riktigt bra råd som funkar är att sluta hämta ut dyra piller på apoteket, svälj i stället 7 hela vitpepparkorn varje morgon med ett glas vatten. Det gör inte ont, man rapar inte, det svider inte och magkatarren försvinner efter några dagar. Helt ärligt är detta en verksam kur som jag har lärt mig av sjukhuspersonalen (nej inte av städarna!) En vanlig kur hos såväl stressade läkare som syrror.
    klapp på pannan!

    SvaraRadera
  3. ...med om vitpepparkornen som även hjälper vid vinterkräken. Sedan får du inte glömma att dricka...det finns massor av syre i vatten som är bra för lilla knoppen. Hoppas du snart mår bättre...

    SvaraRadera