Bloggintresserade

onsdag 4 juli 2007

Fisken










Djur häst och element eld

 


Typiska egenskaper för en häst är:


         Aktiv, allert, social, självcentrerad.



Typiska egenskaper för elementet eld är:


           Energisk,  dynamisk,    självsäker



             Fiskarna (20 februari - 20 mars)


Känslomässig, intuitiv och negativ


 


Nyckelord: Rytm, vätskor, flytande, abstraktion, flykt, mystik, sömn, onaturlighet, skådespeleri, meditation och förevändning
Färg: Sjögrön
Metall: Tenn
Stenar: Krysolit och månsten


Fisken är helt uppfylld av känslor. Anpassningsbar, vänlig och blid. Lättrörd och alltid lika angelägen att hjälpa andra. Anpassar sig till omgivningen i så hög grad att han ibland uppfattas som utan egna åsikter. Trots att många Fiskar är dagdrömmare, lever de ett helt och fullt liv genom att följa sin intuition och lyckas också kanalisera den på ett konstruktivt sätt. Känsligheten gör att de ofta utsätts för faror och onda aningar, vilket gör att de ofta känner sig ängsliga och lätt blir deprimerade. De lever gärna i en låtsasvärld som för glädje med sig till andra. Självbedrägeriet och flyktbegäret Fisken känner, gör att han kan hamna i missbruk...! Hans flyktbehov kan av andra uppfattas som feghet, men Fisken tycks resonera som så: "Jag strävar för inget, ty inget är värt min strävan"... Blir lätt tvivlande. En sann romantiker och en god älskare. Sätter alltid partnern i första rummet. Naiv och fantasifull.


Lämpliga yrkesval: Allt som har med konstnärlighet att göra, ex. Konstnär, dansare, poet, skådespelare, eller där intuitionen kan användas som ex. medium. Även vårdande yrken är lämpliga.
Fysiska kännetecken: Sorgsna, uttrycksfulla ögon, Mjukt silkigt hår, ofta smilgropar.
Känsligaste kroppsdel: Fötterna


 


Hahahaha,,, ja lite får man ta med en nypa salt. Men mycket stämmer...


I stället för känsligaste kroppsdel , vill jag att de ska stå äckligaste kroppsdel. För fötter tycker jag inte om. Markerade med rött det som jag själv tycker stämmer in på mig  =)


Det är allt lite roligt att läsa horoskopen...


Dröm sött nu är det dags för Hilding o mig att knorra lite =)


Puss I Pannan

4 kommentarer:

  1. min syster är en fisk och.. njä!! vårdande yrke? ja!
    haha!
    Jag är jungfru! kritisk o annat elände! hihi
    Må så gott o vi höres!
    Jag sitter här nu med sist1kaffeslurken??
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Min man som dog för snart tre år sedan var fisk, och på honom stämde det nästan allt. Kram och ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. 00000000000000000004 juli 2007 kl. 11:53

    Bara dom inte GÅR på mej så...fniss.. Gomorron frexten :O sömntuta ;) Loppfria kramar kommer här,kram kram,hihi

    SvaraRadera
  4. Ja, en väninna är fisk och det där stämmer väldigt bra in på henne *ler* Har Du läst Linda Goodman's astrologibok? Den är väldigt rolig och mycket stämmer allt för väl! Sök "Ditt Kinesiska Horoskop" på google, om Du inte redan gjort det! Där kan man kolla både kinesiska tecken och västerländska samtidigt, väldigt kul :o) Ha det så gott å kram på Dig!

    SvaraRadera