Bloggintresserade

tisdag 28 april 2009

Telefonsamtal / Bilder

Sitter o pular i lugn o ro med lite foton. Försöker att inte tänka på allt som är jobbigt just nu o jag börjar känna mig ganska avslappnad när telefonen ringer........


 


Mamma; Aaaaannnneeeellliiiiiiii jag vet inte vad jag har gjort ?


Jag;  Va ? ( det kändes som någon ströp mig, jag fick ont i skallen, blev iskall o stel som en pinne )


Mamma; Jaaaaa jag skulle kolla här !!


Jag; Vaa, va då ? ( hjärtat slår rejält nu )


Mamma; Jaa jag skulle kolla mitt saldo. Jag har inte gjort nåt ..


Jag; Ja men va är de då ?


Mamma; Jag skulle se hur mycket jag har ringt för, då säger dom att jag har ringt för 4000 kr. Det har jag INTE GJORT ...


Jag; Nää de vet jag väl, ta de lugnt. " Här blev jag rädd för hon har klagat på sin mage så jag trodde att hon hade blivit sjuk, så de va därför som jag blev så rädd".


Mamma; Men kan jag ha slagit ett nummer o glömt lägga på ?


Jag; Ja visst kan man de. Men DU kan inte de för du har en sån där flapp vikihopbar mobil så den stänger av när du viker ihop den.


Mamma; Kan någon annan gått in på min mobil o ringt då ? För jag har inte ringt för 4000 kr ?


Jag; Jo de kan väl hända, men det är inte så nu.


Jag går in till mamma o ska kolla upp saldot åt henne, munnen går i ett i ett i ett.... Jag försöker höra vad telefonrösten säger men jag hör inte så jag säger till henne att vara TYST !!!


Ringer om o hör att hon har hört rätt. Dom säger 4000 kr från den 12 april 09.. Jag höll på att börja skratta men jag kunde hålla mig. Jag förstod ju att de va fel. Tar med mig telefonen in till mig, skapar en sida till henne på telenor för att kunna se vad som står på.


Allt ser ut som de ska. Jag ringer till dom o hamnar i kö, denna underbara telefonkö. Precis som dom säger något så börjar hon prata igen, så jag sa till mamma att nu hörde jag ju inte vilket val jag skulle ta. Kan du vara tyst ?


Jag satt i nästan 25 minuter innan de blev min tur. Jag sa vem jag va o att jag ringde åt mamma.


Det va något fel o dom hade inte kunnat stänga av saldo svararen så de va så för många. Hon hade bara ringt för 42 kr.


Hon bad om ursäkt, men jag sa de att det är sånt som händer nu va de ju inget allvarligt.


Hahaha ja de kunde de ju varit om hon hamnat på sjukan. Uff hemska tanke.


Så va de fixat .... De är rätt bra att ha mig ibland  =)


Självklart förstår jag ju att hon fick spelet o blev jätterädd.


Ja sen de samtalet så har jag inte kunnat slappna av i alla fall. Shit happens =)


Lite bildtjat nu oxo för den som orkar....................


Här kunde jag inte vänta in rätt tillfälle utan de va snabba ryck som gällde. Gröningen ville inte vänta på mig. Men det blev lyckade bilder i alla fall. Vad är detta för liten gröngöling ? Vilka läckra vingar.




 


Försökte med skärpan på lite olika sätt.





 



 


Jag är riktigt nöjd med den här bilden.



 


Den här bilden lekte jag lite med.



 


Hmm berättade jag om när jag fick ringa polisen ???


 

  Dröm sött. Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. bilder, men lite läbbiga kryp... glad att de är hos Dig & inte med mig fniss... Ha en bra kväll. Kram från London

    SvaraRadera
  2. Hej vännen o tusen tack. Ja du när man ser dom så nära är dom läskiga. Håller dom sig ute o inte inne hos mig så kan vi samsas. De är när dom tar klivet in hit som de blir surt =) Sussa gott kram kram

    SvaraRadera