Bloggintresserade

onsdag 29 april 2009

SKATA / BILDER

Eller kråka, ja de kan vara någon annan stor fågel oxo. Jag kommer inte ihåg.


Där jag har markerat med ett kryss har dom ett bo, o jag har försökt ett par gånger att få till en bild. Antingen tar jag för tidigt eller så tar jag lite senare.


Första bilden ser ut som en fladdermus haha, ja de kanske de är . Nä de är de inte.


 



 


Här hörde jag hur de började låta så jag va lite beredd på att de kunde titta ut något. MEN dom är snabba som 17 men jag lovar att den kom ut från lilla boet under taket. Inte så dålig bild.



 


Det gäller att ha kameran med sig för rätt som de är så kommer det stunder man vill ha. Som ikväll.


När Rohde o jag va ute med hundarna så gick vi o pratade lite. Hon berättade vad som hade hänt under dagen, medans jag berättade att hon har en busig lite tjej som älskar att stöka till i min säng.


Nu är det så att hade jag inte gillat de så hade hon inte fått de, så bus älskar vi här.


I alla fall så får jag se något som rör sig nere vid trädstammen. Jag började stamma o sa väl ganska många ord förutom de jag skulle komma till. Jag kom i alla fall ihåg att jag sa igelkott, stammande, stammande, kamera, min, kamera taaaaaaaaaaa.


Ja hon hade med sin kamera för hon skulle visa några bilder som hon hade tagit ( jättefina )


Det va i alla fall en ekorre, så söt så. Den skuttade upp o satte sig på en fågelholk o där satt den BLIXTSTILLA. Det är så typiskt att jag inte har med mig kameran.


Men men, man kan inte få allt här i livet. Bara till 99 %  .....


Puss I Pannan  nu ska jag spela betapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar