Bloggintresserade

måndag 20 april 2009

Jobbiga Drömmar

 


Morrn morrn. De va svårt att somna om inatt. Men när jag hade somnat om så hade jag såna drömmar igen.


Har drömt om klasskompisar som jag inte har pratat med på, ja sen den dan jag kommer ihåg.


Vad jag vet så bor han i Stockholm o har en familj o han har det bra.


Dom andra bor häromkring.


Ja inte den ene för han dog för många år sen. Han körde ihjäl sig i slutet på 80-talet, nää de va nog mitten.


( va i jisse namn är de tranor utanför ? det skriker som en galning )


Jag drömde om att han levde, ja han kom tillbaka från dom döda precis som jag brukar drömma om pappa.


Men han hade hamnat snett pga en massa droger, han hade till slut blivit fri från alla drogerna men dom som hade langat till honom tidigare ville inte sluta.


Men dom skulle gå med på de OM Rickard sålde ett större parti, men han ville inte så dom hade i alla fall lämnat de hos honom. Så när han inte hade betalat i tid så kom dom o hotade honom.


De va bara så att när dom gjorde de så hade han en fest, så att alla blev inblandade. Dom skjöt hej vilt omkring sig. Många blev träffade även Richard.


Men på något sätt så klarade han sig. När jag va på väg hem så gjorde han ett tecken till mig att jag skulle ringa honom. Sen visade han upp 2 fingrar o jag tog de som att jag skulle ringa om 2 timmar o de hade blivit klockan 5 tidigt på morgonen. Men det stämde inte, då höll han upp 10 fingrar o då fattade jag att jag skulle ringa honom klockan 5 på eftermiddagen. Snurrigt värre.


Så när jag va på väg hem så kom den här klasskompisen o hans fru o hämtade mig o en till.


O hon körde som en galning, jag va livrädd. På vägen hem så åkte vi småvägar, då såg vi flera jägare som hade skjutit älgar o jag kunde inte titta.


Jag satt i framsätet jämte frun så vi småpratade lite. Rätt som det är så kommer det fram ett litet barn mellan dörren o mitt säte. Hur det nu gick till har jag ingen aning om. För de va en smal springa så jag fick precis mellan mina fingrar där.


Flickan klättrade upp i min famn. Så frun blev avundsjuk o började köra ännu värre.


Vi blev stoppade, dom tog barnet för dom hade fått reda på att någon hade använt barnet som en "gömma" för drogerna. Polisen tog av barnet kläderna, vände ut o in på sockorna o där mellan tårna fanns de små små tabletter. Jag höll på att åka på detta bara för att de va jag som höll i barnet.


Men jag klarade mig, men jag vet inte hur det gick sen för jag vaknade o hade så vansinnigt ont i nacken. Ja precis innan jag vaknade så hade jag ju blivit skjuten i nacken så det va väl därför jag drömde om den värken.


Nu är jag lite mer lealös, men har svårt att röra den. Ja jag vet inte vad jag gör när jag sover.


Hua det är skrämmande med alla dessa drömmar. O varför drömmer jag så fruktansvärt konstigt ?


Jag blir jagad, byter karlar varje natt, blir skjuten, har ont, döden mm.... Jag är jättetrött nu, det känns inte som jag har sovit alls.


 


Ja nu har jag i alla fall avbokat tiden till arbetsterapin, jag ska få en ny tid.


Messenger o mailen funkar inte alls.


O nu ska jag lägga mig en liten stund o hoppas på att värktabletterna ska börja verka.


Ha en bra dag.


Puss I Pannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar