Bloggintresserade

fredag 10 april 2009

Hemma Igen

 


Ja jag sa ju att jag inte skulle bli sen. Jag har haft de trevligt. God mat o tårta med kaffe.


Maten va en påskmiddag, men skinka, janssons frestelse, räkomelett, skikna, köttbullar, prinskorv, o mer o de va gott.


Alla åt o blev nöjda. Men jag blir lite förbannad för det är en i sällskapet som INTE tar hänsyn alls. Han är en drummel rent ut sagt.


Vi andra hinner inte äta upp förrns han börjar röka o de är inte trevligt även att jag oxo har rökt en gång i tiden. Jag gillade inte att man gjorde så då heller.


Nu satt jag två stolar ifrån honom, men hade jag suttit närmast så hade jag frågat om det va ok att jag åt upp min mat när han rökade ?


Jag lovar att den dan kommer att komma. Blaaah.


Tilda blev oxo firad i dag fasten hon inte fyller förrns den 17;e april. Jag o mamma ska fira henne då så hon får fira även den dagen hon fyller år.


Så Tilda blev 10 år o syrran 40 år. Nu är det bara en rullator som ska införskaffas till henne så kan jag låna den sen =)


Vi har suttit ute hela tiden o det tar på krafterna att få frisk luft. Jag är så trött så jag sitter o nickar nu.


Skit oxo Tilda lurade mig att de va lördag idag så jag hade planerat att titta på Robinson. Men tji fick jag.


Jaja, det kommer ju i morgon.


Hoppas att ni har haft enhärlig dag med fint väder.


Nu blir de sängen, orkar inte fixa med några bilder nu heller.


Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. från norra Öland! Kramgäddan&co

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om detta med rökningen, även att jag är rökare själv. Jag minns för många år sedan, då man fick röka inne på alla matställen. En man beställde mat, åt maten, drack kaffet och rökade, samtidigt! Tala om en stressad man som både äter, dricker kaffe och röker på och samma gång. Ha en härlig lördag, kram

    SvaraRadera