Bloggintresserade

onsdag 15 april 2009

Lessen

Så här tycker min lille gris om att ligga. Helst ska han ligga på mina axlar när jag sitter vid datorn, eller tittar på teven, ja även när jag ska på toan så jag måste stänga ute honom fattakan.


Den katten går de göra vad som helst med. Har inte tänkt på att han är 11 år o att han kanske har levt alla sina liv snart. Usch hemska tanke.


Men det är ju så med ute katter att rätt som det är ,,,,,,,,,,,,nä de tar vi inte nu.


De va inte lätt att ta bilden när man är stel som en pinne o knappt kan vända sig om  =)


 



 


Han har ett stort sår under ögat. Han har haft de i ett par dagar nu o  vi tvättar o sköljer, smörjer med bakteriedödande salva.


Det är så mycket var som kommer ut så jag måste hålla såret öppet så de inte korkar igen. Det är hemskt om jag måste slita upp såret om det växer ihop. Det fick vi göra på Zimba en gång o de är inte trevligt alls.


Han har fått in en liten kvist där, den va ungefär 1 cm o den tog mamma ut i två omgångar.


Innan när jag tvättade av honom så kände jag lukten ordentligt, jag har inte känt de innan.


O jag höll på att spy rakt över honom. Jag är ju så äckelmagad så de är löjligt.


Jag blir så lessen när han har sår. Det gör ju ont, men jag gör så gott jag kan.



 


Ska strax hoppa in i duschen o tina upp. Vi har varit ute en liten runda nu o de va lite kallt.


Jag är stelfrusen om händerna. Så nu ska jag in o tina upp mig en lång stund.


Vet inte om de är nåt bra på teven sen, har för mig att de va en film klockan 2100 på 6;an ?


Usch jag tycker att de luktar sår än, men det sitter väl kvar i näsan på mig. Bläh.


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan

1 kommentar: