Bloggintresserade

onsdag 8 april 2009

SPELAR DE NÅGON ROLL VAD JAG TYCKER-TÄNKER ELLER KÄNNER ?

 


Jag förstår inte vad det är med människorna som finns runt omkring oss ?


Jag får ofta höra vad jag tycker, tänker o känner. Jo men visst kan det vara bra för ibland verkar folk tro att jag är åderförkalkad så dom vill mig nog bara väl ?


Visserligen dricker jag mycket mjölk, men jag tror nog att jag klarar mig ganska bra ändå.


 


En säger;


- att så kan du inte göra.


- Nähää o varför inte de ?


- Nä för man kan bara inte de.


- Ok ?


 


Nästa säger ;


- Men så kan du inte säga ...


- Jasså, men varför inte då ?


- Nää tänk på vad andra kan säga...


- Ehh ok.


 


Ännu en ;


- Jag tar bort dig från min vänlista för du verkar inte tycka om mig längre o jag hoppas att du tar bort mig ha det bra kram


- Ehh ok, kan jag väl göra eftersom du vill de. Jag har inte sagt nåt om att jag inte gillar dig så jag förstår inget. Men visst jag ska göra de nu så jag inte glömmer de. Ha de bra.


 


Det är ganska intressant att få veta från andra vad jag själv tycker o tänker. För ibland verkar jag inte få ihop de själv.


Att få höra saker om sig själv som man inte hade någon som helst aning om, eller saker som jag har gjort som är på tok fel.


Ber någon mig att säga vad jag tycker så gör jag de, vill man inte höra svaret så ställ inte frågan.


Får jag en förfrågan om att hjälpa någon, tja kan jag de så gör jag de. På mitt sätt eftersom det är det sättet jag är van vid. Men jag är alltid villig att testa andras sätt oxo för det kan ju faktiskt vara bättre, jag är inte omöjlig.


Om någon ber mig att ställa upp, så väntar jag mig ALDRIG något tillbaka mer än att man kan vara vänlig.


Det är aldrig svårare än så.


Men snälla tala inte om för mig vad jag känner, hur jag tänker eller vad jag ska göra. Det klarar jag av bra själv, än är jag inte omyndigförklarad.


Jag sa ÄN...


Visst har man sina egna åsikter osv, men man ska komma ihåg att låta andra ha sina.


Man ska bry sig om o vara hjälpsam.


Men vi är ju alla olika, just när det gäller sånt här så tycker jag att det är tråkigt för alla borde kunna stanna upp o lyssna, vara ett stöd, eller bara för att ge lite råd ...


Nä nu väntar duschen på mig så jag avslutar med detta o säger god natt o sov gott.


Puss I Pannan


 


4 kommentarer:

  1. Ängel med dolda horn8 april 2009 kl. 10:00

    ...som frågar och egentligen inte vill ha ett svar, såvida man inte svarar "rätt". Jag har alltid varit sån som oroar mig för vad andra ska tycka. Vet att det är dumt, och jobbar på att få bort det. Tjing / Ängeln

    SvaraRadera
  2. Man oroas alltid vad andra tycker. Tyvärr tyvärr. Och andra är väldigt snabba och påpeka vad man ska göra och inte m.m Ibland undrar man lever jag verkligen mitt liv eller följer jag vad andra förväntar sig av mig... Kram

    SvaraRadera
  3. Då kan man ju lika gärna bli politiker....Fast dom gör det endast på ytlagret av fettbildningen...

    HK/////Kai

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, förstår inte heller hur andra kan tala om för mig vad tycker eller inte tycker. Hur kan de veta det? Glad Påsk och jag önskar dig det bästa. Kram/Kaisa.

    SvaraRadera