Bloggintresserade

onsdag 29 april 2009

Polis / Bilder

Ja jag skulle ju berätta om när jag fick ringa polisen. Härom dan så kom en karl mot mig, han frågade om jag inte kunde ringa polisen för tjejen hade haft sönder hans telefon.


Han ville låna min, men de fick han INTE. Jag sa att jag kunde ringa i stället. Jag frågade vad det handlade om för jag ringer inte i onödan.


Då tog han av sig solglasögonen o visade sina tjusiga blåklockor. Ja de va alla tänkbara färger. Men de va inte tjejen som hade gjort de utan de va en anabol inne i stan sa han =)


Tjejen däremot hade tagit en kniv o hotat honom med, slitit honom i håret så han plockade bort ett par stora tussar. Jag såg ju att det stämde de han sa.


Hon såg i alla fall inte att de va jag som ringde även att hon smög bakom gardinerna.


Polisen frågade ut mig om dom va påverkade osv. Nåja lite va dom de. Men han  va lugn killen.


Han tackade mig för att jag ringde, han sa att han stannar ute tills dom kommer för han vågade inte gå upp i fall hon skulle börja bråka för han ville inte ta i henne då hade han åkt dit på de. Smart tänkt, jag sa oxo att han skulle vänta utanför tills dom kom. Men han va alltså ganska rädd för henne så han tog 2 små pinnar dom syns på bilden. Med dom pinnarna smög han bakom husknuten. Han gick sakta fram för att snegla runt knuten så hon inte kom.


Han satt här o väntade en stund innan han smög ner i källaren över till andra sidan gaveln.  



 


Polisen kom, ja jag såg inte när dom kom men jag förstod ju att dom hade gått upp till honom för jag såg tjejen springa mot busshållplatsen.


Jag lekte detektiv bakom mina persienner hehe. Det gick fort när dom skulle gå till bilen. Jag fick bara med den ena polisen på bild.



 


Det är lite roligt när man kan spana lite =)



 


Fast de är ju inget roligt när det är någon som far illa.



 


Det slutade ju bra. Det är verkligen tur att polisen finns.


Har även ringt dom idag o pratat med en mycket trevlig Lars.



 


Här ville jag öva lite på att fota "rörliga" bilder som är såååå jättesvårt. Jag kastade torrfoder till Iza med vänster handen o knäppte kameran med den andra. De va inte lätt. Bilderna blev suddiga men det hade jag räknat med. Lite kul i alla fall för man ser ju lite.



 



 


Här försvann hon ur bild =)



 



 


Här ser man hennes tänder som har suddats / dragits ut på bilden. Lite häftigt. Ser ut som värsta ormtänder.



 


Men idag blir det inget stim o stoj för det är för varmt. Nu ligger dom under parasollet o slappar. Dom orkar knappt gå en liten runda för att kissa av sig. De tar vi när det blir lite svalare.



 


Ja som ni förstod så är Iza hos mig idag för Rohde är inne på sjukhuset med sin mamma. Håller tummarna att allt går bra.


Ta de lugnt o stressa inte.


Nu ska jag titta till dom lite. Ha en bra dag. Drick mycket vatten, ja nu börjar tjatet om vattendrickandet.


Puss I Pannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar