Bloggintresserade

fredag 13 april 2007

Slungad hit o dit

Har suttit o lagt in lite bilder på mina andra expressen bloggar.



Trots fredagen den 13;e så har det gått bra. Förutom att jag höll på att få tuppjuck på personalen på Vårdcentralen..

Snacka om surkärring.



När jag kommer dit o ska hämta mina recept, så ser hon mest ut som en fågelholk Hon frågar vem jag ska ha recepten till ???

- Eh ja dom är till mig. Sen sa jag mitt namn.

Hon
segade till datorn, tittade inte ens på den, utan gick vidare till en
pärm. Inga recept där. Så hon gick suckandes in till läkaren. Sen
kommer hon tillbaka. Då hade hon inte lagt ut dom. O det va ju såååå
jobbigt att få gå o hämta dom själv.




När jag säger till henne att jag vill ha någon som hjälper mig med sprutan så säger hon att jag måste beställa en tid ...



- Vaa, det har vi aldrig behövt göra innan.

- Jo då , det har alltid varit så.

- Du får komma tillbaka nästa vecka säger hon då.

- Nä tack, ska jag verkligen behöva åka in till akuten bara för en sån här sak när ni kan ge mig den ?

Men hon gav sig inte utan hon tittade efter i datorn efter tider.



Jag sa till henne att jag inte kunde vänta utan behövde den nu.



- Då får du vänta, jag ska se om det finns en tid hos tidbokningen..

- Vaaa, jag SKA INTE boka nån tid. Jag vill bara prata med en sköterska

- Ja men då måste du ha en tid, så du kan prata med dom på tidbokningen.  Sitt ner o vänta så länge.



Men jag sa till henne att jag går till apoteket o löser ut mina recept o kommer tillbaka. Måste ju ändå lösa ut sprutan.

När jag kommer in till apoteket, så va det bara jag o personalen där. Jag fick ett frispel.

Jag
berättade för dom hur hon hade varit. Dom trodde först inte på mig. Men
jag sa till dom att alla är inte lika trevliga som ni är. För det är
dom. Jämt.




Fick mina mediciner, gick tillbaka o sa till henne att nu är jag här o jag sätter mig i väntrummet.. Jag såg hur sur hon va.

Jag log lite åt henne, men hon drog inte alls på munnen.



Sen fick jag komma in till en ung tjej. Hon såg inte ut att vara äldre än 15 år..

Då säger hon till mig att hon måste prata med en annan sköterska för hon hade inte gett någon den sprutan innan. ??? .



- Oh herregud, ja då får du inte ta den på mig, för jag är rädd. Det måste någon annan göra.

Stackars tjej, hon undrade väl vad jag sysslade med.



Efter
mycket bollande hit o dit, så fick jag komma in till D-sköterskorna,
dom va så trevliga där. Dom hjälpte mig, det va inga problem.




Hon va så försiktig när hon gav mig sprutan. Jag berättar alltid att jag är rädd.



Jag tackade för mig o gick.  Åkte till Ica o handlade lite. Men har inte orkat laga någon mat än..



Gick
på en liten promenad med Teddy, vi satt lite först med vårlökarna /
tanterna på gården. Dom är för härliga. Tänk att Lilleman har vant sig
ända sen han va valp att dom sitter där. O dom har vant sig vid honom.




Nää nu har jag skrivit alldeles för mycket gallematias...



Undra om det är något bra på tv i kväll ?



Usch, jag tänker fortfarande på Stackars Louise.. Vilken tur att hon fick komma till en familj som bryr sig.



Ha de gott.



Blogga lugnt.



Puss & Kram.




1 kommentar:

  1. ville bara säga gomorron denna underbara soliga dag.....nu har välan sprutan mot björkarna hjälpt så du kan njuta av våren..hälsa vårlökarna från fjollträsk....kram

    SvaraRadera